سفیر ایران در روسیه در دیدار هیات اعزامی روسیه از برقرار شدن امکان انتقالات بانکی بین ایران و روسیه با مشارکت دو بانک ایرانی و روسی خبر داد.

مبادلات ارزی ایران و روسیه با مشارکت ۲ بانک برقرار شد

به گزارش تسنیم، مهدی سنایی در جمع هیأت اعزامی ایران به روسیه در سفارتخانه ایران، اظهار داشت: با مشارکت میر بیزینس بانک و صرافی بانک ملی امکان انتقال ارزی بین ایران و روسیه دوباره برقرار شده است.
وی با تأکید براینکه در جلسه اخیر سفیر ایران با هیات اعزامی تجاری- بازرگانی؛ اتاق بارزگانی مشترک ایران و روسیه اهم مسایل و مشکلات بازرگانی و تجاری ایران و روسیه بررسی شد، افزود: بسیاری از تجار با اشاره به مشکلات ارزی خود خواهان رفع موانع انتقال اعتبارات به کشور روسیه شدند.

سنایی با اشاره به اینکه براساس توافقات با بانک میربزینس بانک و صرافی بانک ملی انتقالات ارزی میان ایران و روسیه برقرار شده است، گفت: تجار می توانند از این طریق انتقالات ارزی خود را انجام دهند. 

 سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: در این جلسه در خصوص مواردی مانند بهبود وضعیت لجستیک و ترانزیت کالا، اخذ روادید و افزایش تعاملات و نشست های تخصصی تجاری نیز مباحثی مطرح شده است.

اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه هم در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم، به مذاکرات بانک مرکزی ایران و روسیه برای تسهیل در تبادلات ارزی دو کشور اشاره کرد و افزود: در صددیم تا از طریق میر بیزینس بانک روسیه، روبل روسی را به کشور انتقال و با تبدیل به ریال در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهیم.

وی اضافه  کرد: ظرف یک ماه آینده بررسی این موضوع به اتمام می‌رسد و بانک مشترک ایران و روسیه تأسیس خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.