قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی پنج كاندید دریافت جایزه چهره برگزیده هنر انقلاب اسلامی در سال ۹۳ را معرفی كرد.

نامزدهای «روز هنر انقلاب» اعلام شد/ انتخاب حاتمی‌کیا و آبیار
 محمد حمزه‌زاده قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی در معرفی كاندیداهای نهایی مراسم ویژه روز هنر انقلاب اسلامی گفت: در بخش سینمایی ابراهیم حاتمی كیا برای فیلم سینمایی «چ» و نرگس آبیار برای فیلم «شیار ۱۴۳» كاندید شده اند. در بخش تجسمی نیز مسعو نجابتی برای فعالیت در حمایت و تولید آثار تجسمی برای دفاع از شأن نبی مكرم اسلام (ص) كاندید دریافت جایزه شده است.

وی ادامه داد: در بخش شعر فاضل نظری به خاطر جریان سازی شعر انقلاب اسلامی و در بخش ادبیات نیز مرتضی سرهنگی به دلیل تاثیرگذاری و ایجاد ادبیات دفاع مقدس و گونه ای از ادبیات كه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی كشور را از ورود ادبیات وارداتی بی نیاز كرده است و حضور موثرش در تولید ۴ اثر مطرح دفاع مقدس كاندید دریافت نشان «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» شده اند.

قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی خاطرنشان كرد: از این نفرات، یك هنرمند به عنوان چهره برگزیده سال ۹۳ هنر انقلاب اسلامی در مراسم ویژه ای در حوزه هنری معرفی خواهد شد.

حمزه زاده همچنین گفت: به منظور ایجاد یك جریان پیشرو برای تولید محتوای ارزشمند در موضوعات مورد دغدغه حوزه هنری و شناسایی و معرفی آثار ارزشمند در موضوعات انقلاب اسلامی در چند سال اخیر اقدام به تقدیر از هنرمندان مؤثر در این عرصه كردیم كه امسال به لطف خدا به شیوه‌ای منسجم‌تر و بر مبنای شاخص‌های از قبل تدوین شده از یك نفر از هنرمندان و افراد موثر در هنر انقلاب اسلامی به عنوان چهره سال هنر انقلاب تجلیل خواهیم كرد.

معاون هنری حوزه هنری در مورد شیوه انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی گفت: در طول سال ۹۳ همان طور كه از قبل وعده كرده بودیم آثار تولید شده‌ای كه با شاخص‌های ذكر شده تطابق داشت شناسایی کردیم و در معرفی قضاوت كارشناسان و نخبگان هنری قرار دادیم. این آثار صرفاً به تولیدات حوزه هنری محدود نمی‌شود و هر اثر هنری كه مضامین هنر انقلاب را در خود جای داده بود به چرخه انتخاب كارشناسان ما اضافه شد.

وی افزود: در مرحله نهایی از حضور بهترین صاحب‌نظران عرصه هنر انقلاب و هنرمندان مؤمن و متعهدی كه همواره در طول سال های انقلاب اسلامی از مؤثرترین و پیشگامان هنر انقلاب بودند برای قضاوت دعوت كردیم كه آنها در نهایت یك چهره را به عنوان هنرمند سال انقلاب اسلامی معرفی كردند كه البته از ۳ نفر دیگر از عزیزان نیز در این روز تقدیر خواهد شد.

دبیر كمیته انتخاب چهره هنر انقلاب در خصوص دیگر برنامه‌های این روز گفت: تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی طی سال ۹۳ به جز جشنواره‌های حوزه موفق به دریافت ۱۱۵ عنوان جایزه از جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی شده است. در مراسم امسال از ۲۰ نفر از خالقان این آثار كه در جشنواره‌های سطح یك كشور مثل جشنواره‌های فجر، جایزه داستان انقلاب، كتاب سال دفاع مقدس، شهید غنی‌پور، دوسالانه عكس ایران، فیلم عمار، پویانمایی تهران، فیلم رشد و كودكان و نوجوان و قلم زرین جایزه‌های اصلی را از آن خود كرده‌اند تقدیر خواهد شد.

محمد حمزه‌زاده همچنین از جایزه ویژه رخداد هنری خبر داد و گفت: از متولیان یك رخداد هنری كه در پیشبرد اهداف هنر انقلاب در سال ۹۳ بیشترین تأثیر را داشته اند نیز تقدیر خواهد شد.

جشن هنر انقلاب ۱۹ فروردین ساعت ۱۶ در تالار سوره حوزه هنری برگزار و چهره سال ۹۳ هنر انقلاب معرفی خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.