مهمترین مطالبات مردم داورزن ، استقرار ادارات در این شهرستان است

قدس آنلاين : عضو شورای اسلامی شهرستان داورزن گفت: استقرار سریعتر ادارات یکی از مهمترین مطالبات شوراهای اسلامی و مردم این شهرستان تازه تاسیس است.
علی قاسمی کیا در آستانه سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان داورزن در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاين افزود: تاکنون حدود شش اداره و 14 نمایندگی در شهرستان داورزن مستقر شده است كه با توجه به اختیارات محدود نمایندگی های دستگاههای اجرایی لازم است این نمایندگی ها نیز به اداره ارتقا یابند.
وی فرماندهی انتظامی، ناحیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادارات منابع طبیعی و آبخیز داری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی را از جمله ادارات ضروری در شهرستان داورزن عنوان کرد.
وی با بیان اینکه شهرستان داورزن به عنوان شهرستان ورودی استان خراسان رضوی و پذیرای سالانه میلیون ها مسافر و زائر بارگاه ثامن الحجج (ع) است، از مسوولان خواست زمینه استقرار سریعتر ادارات در این شهرستان را فراهم کنند.
وی آثار تاریخی و گردشگری داورزن را از جمله توان و استعداد گردشگری این شهرستان عنوان کرد و ياد آور شد : داورزن دارای پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی و مرکز جنبش های شیعی سربداران است.
این عضو شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان داورزن دارای 68 اثر تاریخی شناسایی شده است افزود: آثار تاریخی این شهرستان نیز نیازمند توجه بیشتر هستند.
عضو شورای اسلامی استان خراسان رضوی همچنین تکمیل و تجهیز مرکز درمان بستر داورزن و افزایش پزشک در این شهرستان را از جمله خواسته های مردم این شهرستان ذکر کرد و در عين حال خواستار تامین اعتبار برای احداث کشتارگاه صنعتی داورزن شد و گفت: احداث این کشتارگاه هم اکنون در حد اتمام مطالعات باقی مانده است.
وی تجهیز و راه اندازی سریعتر مجتمع توانبخشی چندمنظوره بهزیستی داورزن را از ديگر درخواستهاي مردم اين خطه از خراسان رضوي دانست و از حوزه کشاورزی بعنوان یکی از قابلیت های داورزن ياد كرد و اظهار داشت : با استفاده بهینه از آب زمینه بهره برداری بیشتر از منابع خدادادی در این شهرستان فراهم می شود.
وی با بیان اینکه در دو تا سه سال اخیر در بخش مکانیزاسیون آبیاری در داورزن کارهای خوبی انجام شده تصريح نمود : با توجه به اینکه این منطقه بیابانی و نیمه بیابانی است در این زمینه نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری می باشیم.
وی با اشاره به وجود حدود 160 رشته قنات در شهرستان داورزن نیز گفت: این تعداد قنوات به عنوان یک سرمایه عظیم نیازمند توجه بیشتر مسوولان است زیرا بسیاری از آنها به مرمت و لایروبی نیاز دارند.
وی مهار آبهای سطحی و سیلابها با احداث بند خاکی در داورزن را نیز یک ضرورت عنوان کرد و افزود: آبهای سطحی و سیلابها تاکنون خسارات بسیار به مزارع، قنوات و راههای این شهرستان وارد کرده است.
قاسمی کیا همچنین گازرسانی را از دیگر مطالبات مردم روستاهای این شهرستان عنوان کرد و گفت: هم اکنون 15 روستا از 38 روستای شهرستان داورزن از نعمت گاز بهره مند شده اند.
وی ایجاد پل غیر همسطح تقاطع مزینان - داورزن، ساماندهی مزار شهدای روستاها، تکمیل مزار شهدای گمنام داورزن، استقرار ناحیه صنعتی، تکمیل پروژه فرهنگی میقات الرضا (ع) ریوند و توجه بیشتر به تنها کتابخانه عمومی داورزن را از ديگر مطالبات مردم این شهرستان برشمرد.
وی سفرهای استاندار خراسان رضوی و هیات همراه به شهرستان ها را منشاء خیر و برکت دانست و گفت : با این سفر ها توان، امکانات و نیازمندی های شهرستان ها از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته و به مطالبات و خواسته های مردم هم رسیدگی می شود.
استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران کل این استان قرار است روز سه شنبه هفته جاری به شهرستان داورزن سفر کنند. 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.