۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 281317

زمینه‌های همکاری مشترک اقتصادی بین فعالان بخش خصوصی استان البرز و هیئت تجاری از کشور چین در اتاق بازرگانی البرز بررسی و در این جلسه آمادگی البرز برای حضور سرمایه‌گذاران چینی اعلام شد.

ورود سرمایه‌گذاران چینی به البرز

به گزارش ایسنا،یک هیئت اقتصادی و سرمایه‌گذاری از کشور چین پس از نشست مشترک با استاندار و مدیران اجرایی استان البرز با هدف بررسی همکاری‌های اقتصادی مشترک در اتاق بازرگانی استان با جمعی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی دیدار و گفت‌وگو کردند.

این نشست عصر روز گذشته(سه‌شنبه) با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی و اموراقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، نمایندگانی از فرودگاه پیام و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی وصاحبان صنایع و فعالان بخش خصوصی برگزار شد.

همچنین میزگردهای تخصصی بین فعالان اقتصادی استان با هیئت اقتصادی و سرمایه‌گذاری از کشور چین در بخش‌های مختلف صنایع دارویی، خودرو، انرژی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پزشکی، برق و الکترونیک، صنایع دستی و انرژی برپا شد.

رحیم بنامولایی، رئیس اتاق البرز در این نشست در جمع مدیران، مسئولان اجرایی، فعالان اقتصادی صاحبان صنایع استان با تاکید بر سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه در صنعت خودرو گفت: ما برای انعقاد قراردادهای مربوط به خودروسازی از جمله مشارکتی، آماده همکاری با صاحبان صنایع خودروسازی کشورهای علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران هستیم.

وی همچنین در خصوص تولید صنایع غذایی حلال در کشور اظهار کرد: در این زمینه تولیدکنندگان مرتبط با این صنعت برای مشارکت و سرمایه‌گذاری آمادگی کامل دارند و سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف به ویژه چین می‌تو‌انند در زمینه سرمایه‌گذاری صنایع غذایی حلال حتی با برند کشور خویش در استان البرز مشارکت و همکاری داشته باشند.

بنا مولایی تاکید کرد: ما آمادگی داریم تا در تجارت بین‌المللی حلال تحت برندهای ملی و غیر ملی در بازارهای مختلف حضور داشته باشیم؛ زیرا تولیدکنندگان ایرانی توانسته‌اند محصولات حلال با کیفیت را برای صادرات به بازارهای هدف عرضه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: ما از حضور و حمایت سرمایه‌گذاران چینی در راستای ارائه محصولات حلال مواد غذایی ایرانی به مشتریان خود استقبال می‌کنیم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز با اشاره به موفقیت صنعت اسباب‌بازی کشور چین در منطقه گفت: سرمایه‌گذارن البرز برای مشارکت در تولید انواع اسباب‌بازی با سرمایه‌گذاران چینی اعلام آمادگی کردند.

بنامولایی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه نساجی و پوشاک دارای قابلیت‌های بالایی است و با توجه به تجهیزات و امکانات موجود در این زمینه از مشارکت سرمایه‌گذاران چینی استقبال می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز پیشنهاد کرد: سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند برای ساخت فروشگاه‌های زنجیره‌ای با همتایان ایرانی مشارکت داشته باشند، مشروط به آنکه علاوه بر عرضه کالاهای درجه یک چینی در این فروشگاه‌ها، محصولات مرغوب ایران نیز در فروشگاه‌های چینی سراسر جهان عرضه شود.

فانک هاو، نماینده کنفدراسیون جهانی و ریاست خاورمیانه wFAS نیز در ادامه این نشست گفت: استان البرز دارای صنایع مختلف با تولید انواع محصولات است و ما آمادگی داریم در برخی زمینه‌های تولیدی با این استان مشارکت ویژه‌ای داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های تجاری و صنعتی ایران و چین تا حد مطلوبی گسترش یافته و برای تحقق این مهم نشست‌های مستمر با همکاری تجار و صاحبان صنایع ایران و چین ضروری است.

فانک هاو خاطرنشان کرد: تجار و صنایع چینی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در تولید اسباب‌بازی در زمینه گردشگری نیز آمادگی همکاری با ایران به ویژه استان البرز را دارد.

در ادامه این نشست نیز ایرج موفق، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری استان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی خاص کشور این ستاد در این استان موفق عمل کرده و توانسته کمپانی‌های مهم و بین‌المللی را جذب کند.

ایرج موفق خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی در زمینه ساخت ماشین‌آلات کارخانجات فولاد، آلومینیوم‌سازی و مس در دنیا، تولید قطعات هایتک موتور خودرو و تولید پارچه پرده از کشورهای ایتالیا، هنگ کنگ و ترکیه از سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی انجام شده در این استان بوده است.

وی افزود: ایجاد کنسرسیوم صادراتی در دستور کار مراجع اقتصادی قرار داشته تا بتوانیم محصولات صادراتی را به سهولت به بازارهای بین‌المللی عرضه کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی و اموراقتصادی استانداری البرز نیز در ادامه با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به تقویت بخش خصوصی گفت: اتاق بازرگانی البرز با توجه به پتانسیل ویژه استان می‌تواند نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشد.

صمد بهزاد خاطرنشان کرد: استانداری نگاه ویژه‌ای به اتاق بازرگانی البرز داشته و از حضور سرمایه‌گذاران در این استان استقبال و پشتیانی می‌کند.

علی فراهانی، رئیس انجمن قطعات خودرو کشور نیز گفت: در ایران بیش از 1300 قطعه‌ساز خودرو وجود دارد ولی متاسفانه در حال حاضر تیراژ خودرو در کشور پایین است.

وی در پایان یادآورشد: ما حاضریم از لحاظ دانش فنی و تکنولوژی با اعضای هیئت تجاری که در زمینه قطعات خودرو فعالیت دارند، همکاری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست لوح یادبودی به یادگار میان طرفین رد و بدل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.