۲۰ کاندید نهایی بازیگری سال ۹۳ جشن بازیگر خانه تئا‌تر معرفی شدند.

اعلام ۲۰ کاندید نهایی جشن بازیگر/ تجلیل از مهتاج نجومی و آرمان امید
به گزارش سایت ایران تئا‌تر، دومین نشست رسانه‌ای جشن بازیگر خانه تئا‌تر صبح سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، با حضور بهزاد فراهانی، محمودرضا رحیمی و فرهاد تجویدی در خانه تئا‌تر برگزار شد. 
در این مراسم، محمودرضا رحیمی نایب رئیس انجمن بازیگران، با اشاره به مراحل داوری و انتخاب بازیگران گفت: «۲۸۵ نمایش طی دو مرحله توسط هیئت داوران دیده شد و آثار مورد نظر به پنج داور نهایی اعلام شدند.» 
 
او ادامه داد: «با زحمات بسیار هیئت داوران، ۲۰ کاندید که از ۱۰ بازیگر مرد و ۱۰ بازیگر زن تشکیل می‌شوند، به عنوان نامزدهای این دوره از جشن بازیگر معرفی می‌شوند. بدون شک هیچ انتخابی خالی از اشتباه نیست. در انتخاب این افراد هیچ رده بنده خاصی وجود نداشته است. امیدوارم این معرفی به معنای تشویق هنرمندان توسط خود آنان محسوب شود.» 
 
همچنین فرهاد تجویدی که به عنوان مسئول هماهنگی داوران در این نشست حضور داشت، با اشاره به دلیل حضورش در میانه راه جشن بازیگر گفت: «پیش از این، این مسئولیت به خانم شهره سلطانی واگذار شده بود، که متاسفانه به دلیل بیماری ایشان امکانپذیر نشد و من این مسئولیت را عهده دار شدم.» 
 
او خاطرنشان کرد: «داوری این دوره از جشن بازیگر همانند سال‌های قبل بوده و روند اجرایی مشابه‌ای را طی کرده است. به نظر من انتخاب هیئت داوران به مراتب از انتخاب داوران نهایی سخت‌تر بوده است. با توجه به افزایش سالن‌های نمایشی و دو برابر شدن اجراهای نمایشی، این انتخاب‌ها با مسائل مختلفی روبه‌رو بوده است، چراکه تعداد داوران‌‌ همان ۱۵ نفر بود که می‌بایستی به دیدن نمایش‌های مختلف در نقاط متفاوتی از شهر می‌رفتند. بر این اساس تصمیم گرفته شد تا این داوران به دو گروه تقسیم شوند و به تماشای کار‌ها بنشینند. این داوران ۲۸۵ نمایش را در ۳۷ سالن دیدند.» 
 
تجویدی با بیان اینکه تعدادی از نمایش‌های کارگردانان در این سالن‌های خصوصی سبب تعجب داوران شده بود، عنوان کرد: «در بعضی از این سالن‌ها به تماشای آثار نشستیم که تماشاچیان آن‌ها به تعداد انگشتان دست هم نبود، اما با دیدن آن‌ها و بازی‌هایشان بسیار شگفت زده شدیم. بنابراین تلاش کردیم تا آن‌ها را معرفی کنیم.» 
 
این کارگردان تئا‌تر در مورد داوری این آثار توضیح داد: «همیشه نقدهایی به قضاوت‌های صورت گرفته می‌شود اما بدون شک اگر هر کسی در جایگاه داوران قرار گیرد با این نقد‌ها روبه‌رو می‌شود. هر داوری دارای سلایق و نگاه خاص خود است و از سوی دیگر تعاریف بازیگری و تئا‌تر به صورت مستمر در حال تغییر است.» 
تجویدی همچنین با اظهار نارضایتی از برخورد بعضی مدیران سالن‌های نمایشی عنوان کرد: «بسیاری از سالن‌ها همکاری خوبی با ما داشتند، اما برخی از آنان نیز در رابطه با سهمیه بلیت داوران بازخوردهای نامناسبی را صورت دادند.» 
 
در این رابطه محمودرضا رحیمی نیز یادآور شد: «این اتفاق یک بی‌حرمتی است. برخی از مدیران، مدیریت نمی‌کنند، پادشاهی می‌کنند. این اتفاق ناخوشایندی است که بخواهیم برای دیدن تئا‌تر و بر سر گرفتن بلیت چانه بزنیم.» 
 
در ادامه این نشست تجویدی انتخاب یک نماینده از نسل جوان تئا‌تر را نیز بسیار قابل توجه دانست و بیان کرد: «این اتفاق در دوره‌ای که من این مسئولیت را برعهده دارم بسیار جالب توجه است. بسیاری از افراد جوان فعال در عرصه تئا‌تر شرایطی برای معرفی خود ندارند. این جشن زمینه‌ای است برای معرفی آنان، حتی اگر جایزه‌ای به آن‌ها داده نشود. داوران سعی کردند تمام سبک‌های نمایشی را در انتخاب‌هایشان مدنظر قرار دهند.» 
 
در پایان این نشست بهزاد فراهانی نیز گزارشی از اولین نشست رسانه‌ای جشن بازیگر را اعلام کرد. 
 
لیست کاندیدهای جشن بازیگر خانه تئا‌تر ۹۳ به شرح زیر اعلام شد: 
 
کاندیدهای مرد سال ۹۳: 
 
بهرام افشاری «پاییز» 
 
توماج دانش بهزادی «بیرون پشت در»
 
پوریا رحیمی سام «آخرین نامه» 
 
علی سرابی «ترانه‌های محلی» 
 
خسرو شهراز «اولیور تویست» 
 
تینو صالحی «قصه ظهر جمعه» 
 
امین طباطبایی «هملت» 
 
پژمان عبدی «برای کلاه آهنی‌ها» 
 
محمدعلی محمدی «قصه ظهر جمعه» 
 
نوید محمدزاده «آخرین نامه» 
 
کاندیدهای زن سال ۹۳: 
 
نسیم افشارپور «نوعی داستان عاشقانه» 
 
ستاره اسکندری «هم هوایی» 
 
سوگل سادات خلیق «قصه ظهر جمعه»
 
شیدا خلیق «ماضی استمراری» 
 
فرزانه کابلی «تانگوی تخم مرغ داغ» 
 
هانا کامکار «ترانه‌های محلی» 
 
الهام کردا «هم هوایی» 
 
آیدا کیخایی «هیولا خوانی» 
 
پریسا مقتدی «تانگوی تخم مرغ داغ»
 
ناهید مسلمی «ماضی استمراری» 
 
گفتنی است، در این دوره از جشن بازیگر از هنرمندان پیش کسوت مهین سی سی‌پور از میناب بندرعباس، محمدی از کاشان، مهتاج نجومی و آرمان نوید از تهران، تجلیل می‌شود. 
 
جشن بازیگر خانه تئا‌تر دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.