قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که اتاق بازرگانی یک ضلع توسعه پایدار و رشد اقتصادی است، گفت: اتاق بازرگانی باید ورود محتوایی و ماهیتی به مسایل داشته باشد و انتظار ما این است که اتاق در مسایل اقتصادی استان تاثیرگذار باشد.

اتاق بازرگانی در مسایل اقتصادی استان تاثیرگذار باشد/ هیچ مدیر استانی بنای مخالفت با بخش خصوصی را ندارد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در دیدار با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، افزود: تاثیرگذاری اتاق بازرگانی تعارف نیست، چرا که ادارات دولتی نمی‌توانند در بخش اقتصاد تحول ایجاد کنند و این بخش خصوصی است که باید در جایگاه واقعی و تاثیرگذار خود حضور داشته باشد.

وی افزود: باور قلبی ما این است که هر چه دست دولت را از بخش اقتصاد بیرون بکشیم موفق‌تر خواهیم بود و بر این اساس انتظار داریم اقتصاد را بخش خصوصی در دست بگیرد و اداره کند.

جبارزاده با بیان این که امروز هیچ مدیر استانی بنای مخالفت با بخش خصوصی را ندارد، افزود: ما به عنوان مدیریت استان زمینه تاثیرگذاری اتاق در بخش اقتصادی را فراهم می‌کنیم و از اتاق انتظار داریم که به دور از روزمرگی، برای ایفای نقش در این عرصه برنامه‌ریزی کند.

وی گفت: نگاه اتاق به مسایل اقتصادی در دوره جدید متفاوت از گذشته است و امیدواریم با ادامه این روند شاهد تاثیرگذاری بیش از پیش اتاق در مسایل اقتصادی باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان، اظهار داشتک امروز بر خلاف گذشته که وظیفه مدیران پرداختن به امور روزمره اداری بود، هر اداره و دستگاهی برنامه و نقشه راه مشخصی در دست دارد و ما نیز معیاری برای ارزیابی مسوولان در اختیار داریم.

وی با بیان این که انتظار داریم که چنین برنامه‌ای در اتاق بازرگانی هم تدوین شود، گفت: نگاه اتاق به مسایل کشور باید متفاوت از نگاه عمومی جامعه باشد، در واقع انتظار داریم که اتاق به جای تکرار مسایل جاری جامعه، به آسیب‌شناسی این مسایل و ارایه حرف‌های جدید و راهکارهای موثر بپردازد.

جبارزاده تصریح کرد: باید و نبایدهای عرصه اقتصاد، تولید و صادرات را بخش خصوصی باید تعیین کند و اتاق بازرگانی به عنوان نماد بخش خصوصی باید با تحلیل مسایل جاری کشور، این باید و نبایدها را ارایه کند.

وی با بیان این که شورای گفت‌وگو محمل خوبی برای حل مشکلات بخش خصوصی است، افزود: 90 درصد از مسایل مطرح شده در جلسات این شورا عملیاتی شده و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

جبارزاده با تاکید بر این که قانون برای تسهیل امور است نه ایجاد مانع، گفت: اگر احساس می‌شود که در مواردی، قانون باعث ایجاد مشکل می‌شود آماده‌ایم که این موارد را به مجلس انعکاس دهیم و مجلس هم در خصوص تسهیل قوانین اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان این که باید علت مشکلات را پیدا کنیم، گفت: برخی از مشکلات معلول عوامل دیگری هستند که تا آن عوامل رفع نشوند نمی‌توان به حل مشکلات امیدوار بود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به این که سیستم بانکی استان همراهی خوبی با بخش خصوصی دارد، گفت: البته واقعیت این است که اختیارات بانک‌های استان کم است، با این حال در اواخر سال گذشته رویکرد متفاوتی از سوی سیستم بانکی شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: واحدهای مشکل‌دار باید شناسایی شوند و آماده‌ایم که با سیستم بانکی در خصوص حل مشکلات این واحدها هماهنگی کنیم.

جبارزاده در خصوص مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی استان نیز گفت: با توجه به افزایش سهم مالیاتی استان در بودجه سال جاری، باید ساز و کارهایی اتخاذ کنیم که فشار مضاعفی بر واحدهای تولیدی تحمیل نشود، از جمله این که واحدهای جدید باید شناسایی و در فهرست مالیاتی منظور شوند.

در این جلسه رییس و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم با بیان برخی از مشکلات واحدهای تولیدی و خدماتی استان، رفع موانع قانونی و همراهی بیشتر سیستم دولتی با بخش خصوصی را خواستار شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.