نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای نسبت به عدم‌تخطی از بیانات رهبری پیرامون مذاکرات هسته‌ای هشدار دادند.

هشدار طلاب و فضلای حوزه نسبت به عدم‌تخطی از بیانات رهبری درباره مذاکرات

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بیانیه آمده است:

 

«عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در معادلات سیاسی جهانی و منطقه‌ای مرهون 36 سال مقاومت و ایستادگی قهرمانانه ملت برابر قدرت‌های سلطه‌گر جهانی است.

 

بررسی سیر توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی نشان داد آنها با اصل نظام مخالفند، گرچه امروز استکبار جهانی را در رأس توطئه‌های خود علیه ملت سلحشور ایران قرار داد، لکن آنکه منافع استکبار جهانی و صهیونیست‌ را با چالش جدی مواجه کرده است هویت استکبارستیزی انقلاب اسلامی است که کانون جوشان آن در تفکر امام خمینی (ره) و هدایت‌های هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری نهفته است. بر این اساس ملت سرافراز ایران به عنوان میراث همیشه جاوید شهیدان هوشمندانه از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

 

ما نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تأکید بر مواضع قاطعانه رهبر معظم انقلاب و حمایت از تیم مذاکره کننده اعلام می‌داریم مبادا در نحوه مذاکرات از مواضع رهبری یک قدم عقب‌نشینی صورت گیرد که در این صورت مورد مواخذه مردم سلحشور ایران به ویژه خانواده معظم شهداء خواهید شد.

 

حضرت آقا به صراحت فرموده‌اند: «من به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نیستم؛ من با مذاکرات در شبح تهدید مخالفم؛ من اجازه نمی‌دهم که به بهانه مذاکره، از تأسیسات نظامی ایران بازرسی صورت می‌گیرد؛ من اجازه بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را نمی‌دهم».

 

ما نمایندگان طلاب با تأکید بر حقوق ملت ایران از تیم مذاکره کننده ایران می‌خواهیم در برابر خدعه‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا شجاعانه از دستاوردهای ملت ایران که اکنون در اوج قله اقتدار معادلات سیاسی،‌ جهانی و منطقه‌ای است؛‌ غیرتمندانه دفاع کرده و موارد ذیل را به عنوان محکمات حقوق ملت ایران مدنظر قرار دهند:

 

1- لغو تمام تحریم‌ها به صورت یکجا و مختومه کردن پرونده جمهوری اسلامی در شورای امنیت و بازگشت آن به حالت عادی شرط آغاز اجرای توافق جامع هسته‌ای است.

 

2- حفظ دستاوردها و استیفای کامل حقوق هسته‌ای ملت ایران بر اساس ماده 4 معاهده NPT که خواست یکپارچه ملت ایران است.

 

3- در صورت نقض هر مورد از تعهدات از سوی طرف مقابل به عنوان ضمانت اجرایی توافقنامه کان لم یکن تلقی و غنی‌سازی در هر سطح مورد نیاز کشور از سر گرفته شود.

 

بدون شک مقابله با حیله‌های آمریکا که در اشکال مختلف برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شود با توجه به نگرانی‌ها و تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری هوشمندی هرچه بیشتر تیم مذاکره کننده هسته‌ای را در پاسداری از حقوق ملت ایران می‌طلبد.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.