قدس آنلاین – سبزوار :  فرماندارشهرستان  داورزن گفت: مسوولان آماده همکاری با سرمایه گذاران برای بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی این شهرستان هستند.

استقبال داورزن از سرمایه گذاران در بناهای تاریخی و فرهنگی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار رضا فلاحی در نشست انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن افزود: بسیاری از بناهای تاریخی این شهرستان نظیر کاروانسراهای بین راهی و آتشکده آذربرزین مهر قابلیت تغییر کاربری به مراکز گردشگری و رفاهی را دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید برخی از آثار تاریخی داورزن برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شود اظهار داشت :  برخی از بناهای تاریخی شاخص این شهرستان در حاشیه جاده و مکانهای مناسب واقع شده که قابلیت تغییر کاربری به مراکز فرهنگی، هنری، خدماتی، رفاهی و پذیرایی را دارند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار نیز در این نشست گفت: شهرستان داورزن 150 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که 48 مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

حسنعلی حبیب پور کاروانسراهای بین راهی، آتشکده آذربرزین مهر، یخدانهای تاریخی، تعدادی از خانه های قدیمی، آسیابهای آبی و بادی، مساجد قدیمی و درختهای تاریخی را بخشی از آثار تاریخی داورزن برشمرد.

وی با اشاره به آثار معنوی این مراسم علم بندان و سنگ زنی را نیز از آثار معنوی داورزن برشمرد وبر توجه نمودن به آنها  تاکید نمود .

او همچنین با اشاره به رفت و آمد میلیونها مسافر و زائر بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) از مسیر داورزن یاد آور شد : باید تلاش شود تا زمینه توقف مسافران و زائران در این شهرستان تازه تاسیس فراهم کنیم. / انتهای پیام 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.