معاون امور استان‌های ستاد دیه کشور از وجود ۸۱۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در کشور خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۱۸۳ همایش گلریزان به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کشور برگزار شد.

۱۸۳ گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کشور برگزار شد

به گزارش تسنیم از همدان، عباس کشانی شامگاه چهارشنبه در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: سال گذشته 183 همایش گلریزان به منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کشور برگزار شد.

وی افزود: سال گذشته در این همایش‌ گلریزان استان‎ها مبلغ 32 میلیارد تومان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع‌آوری شد و همچنین 124 هزار خیر و نیکوکار نیز 35 میلیارد تومان به ستاد دیه کمک کردند.

معاون امور استان‌های ستاد دیه کشور با بیان اینکه 3 میلیارد تومان نیز از طریق شماره حساب‌های ستاد دیه و درگاه‌های الکترونیکی جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: براساس کمک‌های نقدی مردمی 8 هزار و 498 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سال گذشته آزاد شدند.

وی گفت: مبلغ بدهی این افراد گرفتار در بند زندان بیش از 700 میلیارد تومان بود که از طریق کمک‌های مردمی، حمایت کمیته امداد، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، بیمه، بانک‌ها و سایر مجموعه‌ها تأمین شد.

کشانی بیان کرد: در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیز شاکیان پرونده‌ها نیز سهیم بودند به طوری که شکات این زندانیان بیش از 300 میلیارد تومان گذشت کردند و در استان همدان نیز شاکیان با بخشش نیمی از ارزش بدهی زمینه بازگشت افراد گرفتار در بند را به آغوش خانواده‌هایشان فراهم کردند.

وی افزود: با گرفتار شدن فردی از خانواده در زندان، فرزندان نیز دچار مشکلاتی چون ترک تحصیل، گرایش به بزهکاری و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌شوند که هزینه بالایی را برای جامعه به همراه دارد.

معاون امور استان‌های ستاد دیه کشور عنوان کرد: امسال نیز 8 هزار و 100 نفر زندانی جرائم غیر عمد در کشور وجود دارد که به تناسب سال گذشته جایگزین و ورودی در زندان داشتیم که بسیار آزار دهنده است.

وی با ارائه هشدارهایی اظهار داشت: باید محورهای مواصلاتی کشور استانداردسازی شوند و شرکت‌های خودروسازی نیز امنیت را فدای سود نکنند و رانندگان با رعایت قوانین و بهره‌مندی از بیمه خودرو جلوی وقوع تصادفات شوند تا در بند زندان گرفتار نشوند.

کشانی افزود: بسیاری از خانواده‌ها نیز با تجمل‌گرایی و چشم و هم چشمی متاسفانه ارزش زن را با سکه می‌سنجند و در این راستا هستند افرادی که به خاطر عدم پرداخت نفقه و مهریه در زندان گرفتار شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.