مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: در ایام ماه مبارک رمضان هیچ‌گاه مشکل اسکان مسافرانی که برای شب‌های قدر به این استان سفر می‌کنند را نداشته‌ایم.

در شب‌های قدر مشکل اسکان زائر نداشته‌ایم

عیسی رضایی در گفت‌وگو با  ایسنا، با بیان اینکه در ایام قدر آماده خدمت رسانی به زائرانی که به استان قم سفر می‌کنند هستیم، گفت: تجربه نشان داده در ماه مبارک رمضان زائران زمان زیادی در قم ماندگار نخواهند شد و در شب احیاء از استان‌های هم جوار مثل تهران، کاشان و اراک سفر نیمروزه‌ای به استان دارند و قبل از ظهر به محل سکونت خود باز می‌گردند تا روز‌ه شان باطل نشود.

او ادامه داد: به همین دلیل در این ایام هیچ‌گاه مشکل اسکان زائران را نداشته‌ایم. اما به لطف خدا زائران بسیاری در این ایام به قم سفر می‌کنند و اگر بخواهند اقامت شب هم داشته باشند کمپ‌هایی با کمک شهرداری آماده داریم، آلاچیق‌ها و سکوهایی هم هستند تا مسافرانی که خودشان مجهز به چادر هستند از این امکانات استفاده کنند.

رضایی با بیان اینکه آماری از مسافران سال‌های پیش در این ایام به استان قم ندارد، گفت: واقعا نمی‌شود آمار مسافران در این ایام را گرفت، اما تعداد آن‌ها قابل توجه است. چون مسافران روزه می‌گیرند سعی نمی‌کنند اقامت شب داشته باشند و تنها در مراسم شب قدر در حرم حضرت معصومه (ع) و مسجد جمکران شرکت می‌کنند.

او درباره اسکان مسافران در این ایام اظهار کرد: ماشین‌هایی که از راه می‌رسند به سمت ترمینال و پایانه هدایت می‌شوند و از آنجا هم به سمت هتل‌ها و مراکز رسمی-اقامتی هدایت می‌شوند.

رضایی با اشاره به اینکه نرخ‌های اقامتی استان قم نسبت به دیگر استان‌ها پایین‌تر است، گفت: از ابتدا نرخ هتل‌ها را طوری در نظر گرفتیم که نسبت به مشهد، شیراز و اصفهان بسیار پایین‌تر است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.