رئیس اتاق بازرگانی استان البرز برضرورت تاسیس مجمع عالی صادرات تاکید کرد.

تاسیس مجمع عالی صادرات در کشور ضروری است

رحیم بنامولایی درگفت‌وگو باایسنا، با تاکید بر ضرورت تاسیس مجمع عالی صادرات در کشور گفت: با تاسیس این مجمع بخش عمده‌ای از مشکل کیفیت کالاهای تولیدی حل می‌شود بنابراین باید هرچه سریع‌ترنسبت به تاسیس این مجمع اقدام شود.

وی در ادامه با گلایه از این که بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی به بازاریاب و نماینده فروش محصولات‌شان تبدیل شده‌اند، گفت: یک واحد صنعتی و تولیدی علاوه بر اینکه به عنوان تولیدکننده مطرح است در بسیاری موارد در امور مربوط به صادرات و فروشندگی نیز دخالت دارد.

بنامولایی خاطرنشان کرد: این که تولیدکننده خود به دنبال یافتن بازار فروش و مشتری برای محصولاتش باشد در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست.

وی ادامه داد: سفته بازی، چک بازی و گرفتاری‌های روزمره باعث می‌شود تولیدکننده وقت و انرژی کمی برای توجه به کیفیت کالاها و محصولاتش بگذارد و بیشتر به دنبال یافتن بازارمناسب فروش باشد.

بنا مولایی با تاکید براین که درآمد صادراتی هراستان باید در همان استان هزینه شود، گفت: با این کار زمینه رقابت سالم بین استان‌ها ایجاد می‌شود و حجم صادراتی محصلات صنعتی و تولیدی کشور بالامی‌رود.

بنا مولایی در ادامه نگاه کارشناسی دولت را به نوع تولید در استان‌های کشور ضروری دانست و افزود: دولت باید با واگذاری امور به بخش خصوصی و تقویت بدنه کارشناسی خود سرمایه کشور را به درستی هدایت کند.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال در استانی که تولید محصولی اشباع شده دیگر مجوز برای تولید آن نباید صادر شود و این نیازمند جامع بودن اطلاعات و آمار دقیق دولت در هدایت درست سرمایه در کشور است.

این مسئول تصریح کرد: تا زمانی که سیاست آمایش سرزمین به طور کامل عملی نشود نمی‌توان انتظار داشت اقتصاد کشور در مسیر توسعه قرار گیرد.

وی در پایان با تاکید برضرورت اعتماد به بخش خصوصی گفت: اعتماد به بخش خصوصی و توانمندسازی آن نقش به سزایی در توسعه اقتصادی کشور دارد؛ چراکه بخش دولتی به تنهایی قادربه اجرای تمام طرح‌ها و اهداف اقتصادی کشور نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.