قدس ‌آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره و نمایشگاه مد و لباس در سال‌جاری در تبریز خبر داد و گفت: عملیاتی شدن برنامه‌های اجرایی در حوزه حجاب و عفاف نیازمند انجام کار فرهنگی است.

جشنواره و نمایشگاه مد و لباس در سال‌جاری در تبریز برگزاری می‌شود

به گزارش قدس انلاین از تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور در ویژه‌ برنامه‌ روز ملی عفاف و حجاب با اشاره به اینکه در طی سال‌های گذشته برنامه‌ها و طرح‌هایی برای گسترش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف انجام شده اما برای بهره‌گیری بیشتر باید در عملیاتی کردن این طرح‌ها تلاش کنیم، اظهار داشت: عملیاتی شدن برنامه‌های  اجرایی در حوزه حجاب و عفاف نیازمند انجام کار فرهنگی مستمر و ارائه‌ راهکارهای فرهنگی و هنری در این حوزه است.

وی افزود: برای مقابله با معضلات حوزه عفاف و حجاب لازم است از طریق فرهنگ‌سازی و معرفی الگوهای ملی و دینی با این پدیده برخورد شود.

صفی‌پور با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای گسترش و ترویج ارزش‌های دینی به ویژه فرهنگ عفاف و حجاب افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از یکسو برای وظیفه‌ قانونی و اداری خود و همسو با تمام ادارات و نهادها برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف حرکت می‌کند و از سوی دیگر برای مقابله با بدحجابی و هنجارشکنی‌ها به عنوان مهمترین دستگاه متولی فرهنگ،‌ به ارائه‌ی برنامه و الگوسازی در این حوزه اهتمام می‌ورزد.

صفی‌پور با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ عفاف و حجاب اعتقادی و بخش عملیاتی آن منوط به فرهنگ‌سازی است، گفت: برای نهادینه کردن این فرهنگ متعالی در جامعه همه دستگاه‌ها باید خود را مسئول بدانند و در این زمینه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی ارائه دهند.

وی گفت:‌ حجاب و عفاف یک پدیده‌ ارزشی در تعالیم اسلامی است و توجه به زمینه‌های فرهنگی به عنوان بستر این مهم، لازم می‌نماید و اشاعه و تعمیق آن نیز نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده و محیط‌های اجتماعی است.

صفی‌پور بر لزوم توجه بیش از پیش هنرمندان برای تبیین ابعاد مختلف این دستور الهی با ابزار هنر تاکید کرد و گفت: با توجه به تاثیرگذاری آثار هنری در فکر و ذهن مخاطبان، بهره گیری از زبان فاخر هنر در ترویج و گسترش فرهنگ متعالی حجاب موثر خواهد بود.

صفی‌پور از برگزاری جشنواره و نمایشگاه مد و لباس در سال‌جاری در تبریز خبر داد.

 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، دبیر کمیته فرهنگی تبلیغی کارگروه توسعه و تعمیق عفاف و حجاب در استان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.