قدس آنلاین لرستان- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با خشک شدن بخشی از رودخانه کشکان ، فاجعه زیست ‌محیطی شهرستان پلدختر را تهدید می کند.

وقوع فاجعه زیست ‌محیطی پلدختر را تهدید می کند

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، مهرداد فتحی بیرانوند در حاشیه بازدید از رودخانه در حال خشک شدن کشکان با اعلام این خبر اظهار کرد: متاسفانه آب رودخانه کَشکان در  بخش‌هایی از شهرستان کوهدشت تا شهرستان پلدختر و درمنطقه «چم مهر» و «هلوش» خشک شده  و تمام آبزیان این مسیر یا از بین رفته‌اند یا در حال مرگ هستند.

وی با بحرانی دانستن این وضعیت خواستار تشکیل جلسه ستاد بحران در مرکز استان شد و افزود: وضعیت رودخانه کشکان اسفبار است و اگر فوراَ چاره‌ای اندیشیده نشود، این بحران به تمام استان لرستان سرایت می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با انتقاد از وضعیت کاشت محصولات آب دوست و غیر استراتژیک و  برداشت بی‌رویه آب از رودخانه کشکان تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان لرستان و  شرکت آب منطقه‌ای باید به طور جدی به مساله ورود پیدا نموده و با جلوگیری از کشت بی‌رویه و برداشت آب به احیای دوباره رودخانه کشکان کمک کنند.

فتحی بیرانوند خاطر نشان کرد: در شهرستان پلدختر یک هزار و 270 تلمبه آب غیر مجاز وجود دارد که اگر جلوی برداشت آنها گرفته شود می‌توان به احیای رودخانه کشکان امیدوار شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.