رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: دادگستری از ظرفیت قانونی خود برای جلوگیری از طلاق استفاده می‌کند و طولانی کردن روند طلاق از اقداماتی است که در زمینه کاهش آمار طلاق صورت گرفته است.

دادگستری از ظرفیت قانونی خود برای جلوگیری از طلاق استفاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام علی مظفری ظهر امروز در نشست مشترک کارگروه رسانه دادگستری خراسان رضوی در محل خبرگزاری فارس خراسان رضوی اظهار داشت: اعتماد، مسئله‌ای دوسویه است؛ خبر واقعى عامل خوبی برای ارتباط بین مدیران و مردم است.

وی با اشاره به اهمیت کار خبر و خبرنگاری اظهار داشت: اگر اخبار به درستی به دست مردم برسد خود این عمل سبب پیشگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: هیچ مدیری نباید انتظار داشته باشد که خبرگزاری‌ها تنها نقاط مثبت آنها را انعکاس دهند و باید معایب نیز گفته شود و جنبه اصلی خبر نیز که اهمیت آن را نشان می‌دهد همین است اما باید این معایب صحت داشته باشد و اگر سازمانی مدعی باشد تمان اقداماتش درست است کاملا اشتباه کرده و مردم باید بصورت واقعی از معایب موجود آگاه شوند.

مظفری با اشاره به اینکه از بزرگنمایی معایب که سبب تخریب سازمانی می‌شود باید پرهیز کرد عنوان کرد: مدیران برای انتشار خبر نیز مسئولیت دارند و همه مسائل نباید رسانه‌ای شوند چرا که برخی اخبار جنبه امنیتی دارند.

وی گفت: هیچ وقت از ورود خبرنگار برای دادگاهی که علنی بوده جلوگیری نشده اما در برخی جلسات به دلیل برخی مسائل دادگاه‌ها علنی نیست و هر وقت هرکدام از خبرگزاری‌ها به شرط اینکه دادگاه غیر علنی نباشد پس از طی مراحل امکان حضور خبرنگار را خواهند داشت.

مظفری تاکید کرد: انتظار از مجموعه رسانه‌ها دریافت و ابلاغ صحیح خبر است و از فضاسازی‌ها و جوسازی‌های بیهوده باید جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در طلاق موثر است خاطرنشان کرد: قانون نمی‌تواند رابطه خانوادگی را تبیین کند و تنها نقش حل و فصل آن را دارد. مواد مخدر،کمرنگ شدن اعتقادات و ... از جمله دلایل طلاق هستند و با مشاورانی که هستند می‌توان از این آمار جلوکیری کرد.

مظفری بیان کرد: دادگستری از ظرفیت قانونی خود برای جلوگیری از طلاق فعالیت می‌کند و طولانی کردن روند طلاق از اقداماتی است که در زمینه کاهش آمار طلاق صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات قضایی در زمینه مجموعه پدیده بیان کرد: جلوگیری از فعالیت و فروش سهام پدیده، جلوگیری از تضییع حقوق مردم بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.