قدس آنلاین:عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: توان نرم و ، یکی از وجوه مهم قدرت برای جمهوری اسلامی ایران است.

توان نرم از وجوه قدرت جهموری اسلامی ایران است

 دكتر احمد بخشایش درآستانه برگزاری همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی با بیان اینکه قرآن به علم‌آموزی در جامعه اسلامی توجه ویژه‌ای کرده است افزود: با توجه به اینکه کشورهای دیگر اقدامات خود در زمینه قدرت سخت و ساخت تسلیحات نظامی را ده‌ها سال پیش آغاز کرده‌اند، ضمن تقويت و خودكفايي در آن بخش، امکان رقابت برای کشورهای در حوزه های نرم و هوشمند بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نظام سلطه درصدد كاهش قدرت انقلاب به روش هاي گوناگون است تأکید کرد: یکی از روش‌هایی که می‌توان به واسطه آن برای حفظ آرمان‌های امام خمینی(ره) گام برداشت، مسیر علم آموزی و حکمت‌اندیشی است.

نماينده اردستان در مجلس شوراي اسلامي تصریح کرد: در این راستا حرکت جامعه باید بر محور افزایش توان علمی برای تحکیم پایه‌های قدرت ایران اسلامی باشد.

وی ادامه داد: زمانی که دانشگاه ما با کمک اساتید خود بتواند برای پیشرفت متوزان تمام علوم گام بردارد، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند ادعا کند که به قدرت واقعی دست پیدا کرده است.

مشاور حقوقی، سیاسی، در وزارت نفت گفت: به استناد روايت العلم سلطان، هر حكومت و شخصی در دنیا که علم را داشته باشد، درواقع سلطنت را دارد و با توجه به این موضوع کشور باید قدرت خود را افزودن توان علمي بداند.

وي با تأکید بر اینکه حرکت بسیج در راستای پیشرفت علمی انگیزه‌هایی دور از مسائل روزمره داشته باشد تصریح کرد: انگیزه‌هایی مانند افزایش رتبه و یا استفاده‌های سیاسی موضوعاتی است که باید از حوزه علمی کشور دور نگه داشته شود.

بخشایش افزود: برای تحکیم قدرت ایران اسلامی و تبديل شدن به يك الگوي حكومتي، بايد در مجامع بین المللی جلوه‌ای بهتر پیش روی کشورهای دیگر ایجاد کنیم و برای طی این مسیر، تحكيم زیرساخت های علمی یک موضوع بسیار مهم است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تربیت معلم تهران خاطر نشان کرد: باید ظهور و بروز دانش، در کشور از  شهرسازی، حمل و نقل، توليد ملي، فرهنگ، شاخص‌هاي اجتماعي و.. دیده شود تا هر فردی که وارد ایران می شود بتواند به قدرت‌و ظرفیت‌های آن پی ببرد.

گفتني است، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی و شانزدهمين اجلاس سالانه اساتيد بسيجي از 26 تا 29 مرداد با حضور بیش از  2هزار  استاد و نخبگان دانشگاهی ، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... در سالن صباي مشهد مقدس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.