رییس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال، میزبانی ایران از بازی‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا را به نفع ایران دانست.

افتخاری: باید شخص بزرگی روی نیمکت تیم ملی فوتسال بنشیند

به گزارش ایسنا، سیدرضا افتخاری درباره سطح مسابقه‌های جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا از این سری مسابقه‌ها بالاتر رفت. در این مسابقه‌ها تیم‌های عربی نسبت به گذشته بهتر شده‌اند به طوری که نسبت به گذشته می‌بینیم که یک تیم کویتی در فینال جام باشگاه‌های فوتسال آسیا حضور دارد.

 

وی افزود: تایلند یکی از تیم‌های خوب آسیاست و انتظار می‌رفت که جزو 4 تیم پایانی باشد اما عملکرد ضعیفی داشت و نتوانستند آن تایلندی که در گذشته بودند باشند اما تیم فوتسال ژاپن بسیار خوب بود و در چند سال اخیر پیشرفت زیادی کرده که علت آن سرمایه‌گذاری زیاد این کشور است.

 

رییس کمیته فوتسال اضافه کرد: تیم ویتنام که توانست به نیمه نهایی بیاید پدیده‌ی این جام می‌تواند باشد زیرا به ما همین تیم در جام ملت‌های فوتسال آسیا در کشور خودشان 15 گل زدیم و این نشان می‌دهد که مربی اسپانیایی آن‌ها خوب کار کرده که تیم‌شان به این مرحله رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع این مسابقه‌ها برای فوتسال ایران خوب شد و امیدوارم تجربیات خوبی برای بازیکنان ما باشد. البته فکر می‌کنم دو بازی آینده ایران به مراتب آسان‌تر از بازی با ژاپن باشد. من بعد از بازی ایران و ناگویا با وحید شمسایی تماس گرفتم و گفتم که به بازیکنان خود بگوید که قهرمانی را از پیش به دست نیاورده‌اند و باید تیم‌های دیگر را جدی بگیرند.

 

افتخاری گفت: وحید شمسایی تیم خوبی را در این چند ماه در کنار هم جمع‌آوری کرده و توانسته بازیکنان ملی پوش ایران را نیز در این تیم داشته باشد و امیدوارم بتوانند قهرمان جام باشگاه‌های فوتسال آسیا شوند.

 

وی در مورد حضور خسوس کاندلاس در ورزشگاه و دیدن این سری از بازی‌ها گفت: ایشان نیامده که بازیکنان تیم ملی را انتخاب کند. او برای مذاکره با ما آمده است. در بازی گذشته نیز یکی از مسئولان تیم تاسیسات این موضوع را به من گفت و من به آن‌ها گفتم که تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، باید خود را برای همه چیز آماده کند و نباید حضور خسوس در ورزشگاه مانع آرامش بعضی از بازیکنان تاسیسات و یا وحید شمسایی شود.

 

وی اضافه کرد: خسوس کاندلاس نیامده که بازی تاسیسات و بازیکنان آن را نگاه کند بلکه آمده بازی‌های دیگر تیم‌ها را ببیند. زیرا تایلند و چین و ژاپن همه با تیم‌های ملی خود آمده‌اند و خسوس برای دیدن حریفان تیم ملی ایران آمده تا آن‌ها را آنالیز کند. اگر قرار باشد او سرمربی تیم ملی فوتسال باشد، باید بازی تیم‌های حریف ایران را ببیند و به همین خاطر آمده است.

 

وی در مورد اینکه احتمال می‌رفت وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران شود، گفت: من چنین صحبتی نکرده‌ام و قبلا هم در مصاحبه‌هایم گفته‌ام که اگر قرار باشد بین مربی‌های داخلی شخصی را انتخاب کنیم وحید شمسایی است، اما اگر خود کاندلاس برگردد قطعا او سرمربی خواهد شد و بارها گفته‌ام که اگر با خسوس به توافق برسیم او سرمربی تیم ملی ایران خواهد شد.

 

افتخاری با اشاره به اینکه ما جام جهانی فوتسال را پیش رو داریم، گفت: روی نیمکت تیم ملی ایران باید شخصی بنشیند که طاقت همه چیز را داشته باشد و فشارها را بتواند تحمل کند تا در طول بازی یک تصمیم درست بگیرد و حیف بود که وحید شمسایی را در اول کار سرمربی ایران کنیم که تورنمنت بزرگی مانند جام جهانی را پیش رو داریم و اگر مثل صانعی سرمربی گذشته ایران می‌شد همه ما را مقصر می‌دانستند.

 

رییس کمیته فوتسال آسیا گفت: ما ممکن است که با وحید شمسایی در آسیا مشکلی نداشته باشیم و بتوانیم قهرمان آسیا نیز بشویم اما هدف‌گذاری ما جام جهانی است و با آسیا بسیار متفاوت است.

 

وی درخصوص اینکه به نظر می رسد عملکرد خسوس کاندلاس در تیم ملی ایران خوب نبوده است، گفت: زمانی که کاندلاس آمد ایران در رتبه 3 آسیا قرار داشت و اگر عملکرد ما بد بود باید پایین‌تر می‌آمدیم اما یک پله ترقی داشتیم.

 

افتخاری در مورد اینکه ایران در گذشته تیم اول آسیا بوده است گفت: ژاپن ده سال پیش با امروز بسیار متفاوت است. آن‌ها سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند و نمی‌توان مقایسه درستی بین 10 سال پیش و الان انجام داد.

 

وی افزود: ایران در جام ملت‌های آسیا که با خسوس کاندلاس شرکت کرده بود میانگین گل زده‌اش به هر تیم 10 گل بود اما ایران جلوی ژاپن واقعا با بدشانسی بازی را واگذار کرد زیرا ما بازی را برده بودیم و یک توپ به صورت کاملا شانسی در دروازه ما قرار گرفت و در پایان این پنالتی‌ها بود که قهرمان را تعیین کرد و گرنه ما استحقاق قهرمانی را داشتیم.

 

افتخاری در خصوص عملکرد گذشته خسوس کاندلاس، گفت: او قبلا 9 بار تیمش را قهرمان جهان کرده است و خسوس کاندلاس توانسته در اسپانیا امسال بهترین مربی فوتسال این کشور شود. متاسفانه هرچقدر ما او را بیشتر معرفی می‌کنیم حسادت‌ها به او بیشتر می‌شود و بیشتر می‌خواهند او را تخریب کنند و می‌توان گفت خسوس یکی از بهترین تئوریسین‌های فوتسال آسیاست.

 

وی افزود: اکثر مربی‌های بزرگ فوتسال دنیا شاگردان خسوس کاندلاس بوده‌اند. ما شانس آوردیم که توانستیم او را در دوره‌ای سرمربی تیم فوتسال کشورمان کنیم زیرا توانست تحول‌های بزرگی در فوتسال ما به وجود بیاورد. از این تحولات می‌توان به جوانگرایی تیم ملی اشاره کرد که سن بازیکنان ما به زیر 25 سال رسیده است و حتی سنگ‌سفیدی، بازیکن تیم ملی ایران را خسوس کاندلاس به جامعه فوتسال معرفی کرد.

 

رییس کمیته فوتسال آسیا گفت: کاندلاس بسیاری از بازیکنان جوان فوتسال را به این کشور معرفی کرده که در گذشته شاید هیچ کس به آن‌ها میدان نمی‌داد و کمتر کسی حاضر بود از این بازیکنان استفاده کند.

 

وی افزود: بعد از رفتن خسوس ما می‌خواستیم وحید شمسایی را سرمربی تیم ملی فوتسال کنیم اما خیلی از کارشناسان فوتسال کشور گفتند که فکر نمی‌کنند وحید شمسایی بتواند مقابل تیم‌های بزرگ فوتسال دنیا نتیجه خوب بگیرد و شمسایی همین الان هم با حضور خسوس در زمین بازی استرس گرفته است و تمرکز لازمه را ندارد. در صورتی که مربیان بزرگ برای‌شان اهمیتی ندارد که 10 نفر مانند خسوس کاندلاس بازی‌هایشان را تماشا کنند.

 

افتخاری اضافه کرد: ما با خسوس مذاکرات را انجام خواهیم داد و اگر به توافق برسیم او سرمربی تیم ملی فوتسال ایران خواهد شد. خسوس بعد از اینکه قراردادش با ما تمام شد به کشور خود بازگشت تا دوباره به ایران برگردد اما به خاطر یک سری مشکلات مانند بیماری همسرش نتوانست به ایران بازگردد و سکان تیم ملی فوتسال را در دست بگیرد و در حال حاضر نیز با پرتغال و ایتالیا قرارداد بسته و مربیان آنها را آموزش می‌دهد.

 

رییس کمیته فوتسال آسیا در خصوص اینکه بازیکنانی مانند محمد کشاورز، وحید شمسایی و دیگر باتجربه‌های تیم ملی که در جام باشگاه‌های فوتسال آسیا عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند به تیم ملی دعوت خواهند شد یا خیر، گفت: این سوال را باید از خسوس کاندلاس بپرسید. تیم ملی اسم دعوت نمی‌کند و تاکتیکی که آقای کاندلاس می‌خواهد در زمین اجرا کند شاید به محمد کشاورز یا دیگر بازیکنان نیازی نداشته باشیم اما انتخاب کاندلاس فکر نمی‌کنم به نام‌ها بستگی داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.