گروه تروریستی ابوسیاف، همپیمان داعش که در جنوب فیلیپین فعال است برای آزادی دو مالزیایی گروگان خود تقاضای ۳۰ میلیون رینگیت (حدود ۸ میلیون دلار) باج کرد.

تروریست های ابوسیاف برای آزادی دو گروگان تقاضای میلیون ها دلار باج کردند

به گزارش ایرنا، تروریست های مسلح ابوسیاف که این دو نفر را 24 اردیبهشت با حمله به یک رستوران ساحلی در ایالت صباح مالزی ربودند، روز پنجشنبه پس از حدود سه ماه تقاضای حدود 8 میلیون باج در قبال آزادی آن ها کردند.
به نوشته تارنمای 'استار'، 'جلال الدین عبدالرحمان' کمیسر پلیس ایالت صباح مالزی اعلام کرد مذاکرات با تروریست ها برای کاهش میزان تقاضای باج ادامه دارد، چون این آدم ربایان ابتدا 60 میلیون رینگیت (حدود 16 میلیون دلار) برای آزادی این دو تقاضا کرده بودند.
وی گفت که خانواده این افراد ربوده شده توان پرداخت این مبلغ را ندارند.
اوایل فروردین ماه گروه تروریستی ابوسیاف یک گروگان مالزیایی خود را پس از دریافت باج آزاد کرد.
گروه تروریستی داعش طی سال های گذشته بین 35 تا 45 میلیون دلار فدیه یا سربها بابت گروگان های خود دریافت کرد و گروه تروریستی ابوسیاف نیز به جز دریافت باج پنج میلیون و 700 هزار دلاری بابت آزادی دو گروگان آلمانی، طی سال های اخیر حدود یک و نیم میلیون دلار دیگر باج گرفته است.
میزان باج درخواستی تروریست های ابوسیاف برای آزادی دو گروگان مالزیایی خود زیاد است و تاکنون درخواست این میزان باج سابقه نداشته و نشان می دهد این گروه با مشکلات مالی مواجه است.
تروریست های ابوسیاف این دو مالزیایی را با حمله به 'سانداکان' دومین شهر بزرگ ایالت صباح در مالزی شرقی در کرانه شمال شرقی جزیره بورنئو ربودند.
مقام پلیس ایالت صباح مالزی در حالی که مذاکرات برای کاهش میزان باج درخواستی این گروه تروریستی ادامه دارد، تاکید کرد که پلیس سیاست خود برای 'پرداخت نکردن باج' را ادامه می دهد و در حال تلاش برای رهایی 'تین نیوک فان' مدیر 49 ساله رستوران و 'برنارد دن' گردشگر 39 ساله ایالت ساراواک از طریق مذاکره است.
چهار مرد مسلح در این آدم ربایی بدون تیراندازی شرکت داشتند و به زور اسلحه این دو نفر را با قایق همراه خود کرده و ربودند.
برخی اطلاعات نشان می دهد تروریست های ابوسیاف هم اکنون حدود 20 گروگان اروپایی، ژاپنی مالزیایی و فیلیپینی را در اختیار دارند. گروگان ها در دل جنگل های سولو در جنوب فیلیپین نگهداری می شوند و عملیات مختلف ارتش فیلیپین برای سرکوب گروه تروریستی ابوسیاف تاکنون نتیجه نداشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.