به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوي، مهندس مهدی عزیزیان در مراسم معارفه سرپرست مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوي، ...

جوانان و فرهنگ اولویت همیشگی آستان قدس رضوی است

با تأکید بر ضرورت توجه به تربیت نسل جوان و نوجوان و تأمین نیازهای فکری، اعتقادی و روحی آنها، افزود: مؤسسه خدمات مشاورهای نباید منتظر حضور مخاطبان در مجموعه باشد، بلکه باید افراد موردنظر را در مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی به ویژه مدارس، دانشگاهها و تشکلهای فرهنگی و اجتماعی شناسایی کند و با ایجاد شبکههای فعال برای افزایش غنای فکری آنها برنامه داشته باشد.

وی با اشاره به وظایف محوله به این مؤسسه در سه حوزه خدمات مشاورهای، جوانان و پژوهشهای اجتماعی، تصریح کرد: مدیران مؤسسه براساس سند 
چشم انداز آستان قدس رضوی باید برنامه ریزی مناسب را بر مبنای مأموریتهایی که برایش تعریف شده در راستای رسیدن به اهداف فرهنگی موردنظر طراحی و از فعالیتهای حاشیهای خودداری کنند.

عزیزیان با یادآوری اهمیت توجه به مسايل جوانان و نقش تشکلهای فرهنگی در این زمینه، گفت: مؤسسه خدمات مشاورهای باید با استفاده از بهترین روشها و آخرین دستاوردهای علمی برای تأمین نیازهای فکری نهادی فرهنگی، اجتماعی و دینی و ارائه اندیشههای نو و مرتبط با جوانان تلاش کند.

وی افزود: جوانان و فرهنگ اولویت همیشگی آستان قدس رضوی است و ارائه مجموعهای از فعالیت و برنامههای خوب کافی نیست بلکه شبکه سازی در حوزه جوانان به منظور جریان آفرین مهمترین نیاز فعلی است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوي درباره نقش این مؤسسه در حوزه خدمات مشاورهای نیز با تأکید بر بهرهگیری از اصول علمی مشاوره با تأسی به آموزههای اصیل اسلامی، تأکید کرد: انتساب این مجموعه به بارگاه منور رضوی ایجاب میکند مشاوره در زمینههای مورد نیاز به ویژه در مسايل آموزشی، معنوی و اخلاقی جوانان و خانوادهها، از جمله کسانی که نسبت به مسايل دینی آگاهی کافی ندارند را به طور جدی مورد توجه قرار دهد.

وی هم چنین با اشاره به اقتضائات جدید کشور و جهان اسلام و هم چنین فناوریهای نوینی که در حوزههای ارتباطی و فرهنگی موجود است، تصریح کرد: امروز نیازهای جامعه در حوزههای مختلف تغییر کرده و از دیگر سو ابزار جدیدی نیز در اختیار فعالان عرصههای اجتماعی قرار گرفته است؛ بنابراین باید با استفاده از روشهای جدید و متنوع در راستای پاسخ گویی به نیازهای قشر جوان مدنظر باشد.

وی افزود: آستان قدس رضوي همواره با نگاه عمیق و مدبرانه حضرت آیتا... واعظ طبسی، در کنار تأمین نیازهای رفاهی زائرین بارگاه منور رضوی نسبت به فعالیتهای فرهنگی اهتمام ویژه داردکه این امر در کارنامه عملکرد مجموعههای فرهنگی وابسته مشهود است.

لازم به ذکر است، در پایان این جلسه ضمن تقدیر از خدمات رضا خوراکیان، دکتر علی اکبر عصارنیا به عنوان سرپرست مؤسسه خدمات مشاورهای، جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوي معرفی شد.

عصارنیا پیش از این، معاون سازمان ملی جوانان کشور، رئیس مرکز مطالعات شهر تهران و مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد را در کارنامه اجرایی خود داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.