قدس آنلاین:شهردار بجنورد گفت: طی بازدیدی که معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فرهنگسرای شهروند بجنورد داشت با راه‌اندازی نخستین مکتب‌خانه موسیقی مقامی کشور در این فرهنگسرا موافقت کرد.

نخستین مکتب خانه موسیقی مقامی کشور در بجنورد راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، روح الله براتیان افزود: مکان لازم جهت راه‌اندازی مکتب‌خانه موسیقی مقامی در فرهنگ‌سرای شهروند آماده است و پیش‌بینی می‌شود با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این مکتب‌خانه هرچه زودتر راه‌اندازی شود.

وی اظهار داشت: این مکتب‌خانه در نوع خود نخستین محلی است که اقدام به آموزش موسیقی مقامی می‌کند و می‌تواند در راستای زنده نگه داشتن و ترویج موسیقی مقامی نقش به سزایی داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این باره گفت: با توجه به اینکه موسیقی مقامی در یونسکو ثبت شده است، چند سال است که پیگیر راه‌اندازی چنین مکتب‌خانه‌ای در استان هستیم که این مورد امسال موردتوجه و موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفت.

حسین ثابت قدم وحید تصریح کرد: استان خراسان شمالی ظرفیت و پتانسیل فراوانی در بخش موسیقی مقامی دارد که با افتتاح این مکتب‌خانه می‌شود از آن‌ها بهره بیشتری برد.
وی بابیان اینکه راه‌اندازی این مکتب‌خانه می‌تواند سبب برگزاری دوره‌های آموزشی، جشنواره‌ها، گردهمایی موسیقی‌دانان و بحث‌های علمی و پژوهشی در استان شود گفت: با این اقدام نه تنها موسیقی‌دانان مقامی ما شناخته می‌شوند بلکه بانک اطلاعاتی از آن‌ها نیز تهیه می‌شود.

وی افزود: به همین منظور هماهنگی‌هایی نیز با شهرداری مرکز استان انجام شده و پیش‌بینی می‌شود این مکتب‌خانه ظرف یک ماه آینده راه‌اندازی شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.