رونمایی از موشک فاتح ۳۱۳ در روز صنعت دفاعی با حضور دکتر حسن‌ روحانی، رییس‌جمهور ایران در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

بازتاب رونمایی از موشک فاتح ۳۱۳ در رسانه‌های خارجی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز، گاردین، الجزیره، وال استریت ژورنال، خبرگزاری فرانسه در خبرهایی جداگانه به رونمایی از موشک فاتح 313 پرداختند.

خبرگزاری رویترز، با عنوان "رونمایی از موشک جدید،‌ ایران می‌گوید به دنبال صلح در سایه اقتدار است" نوشت: این موشک می‌تواند اهداف مورد نظر را با دقت نقطه‌ای تا برد 500 کیلومتری مورد هدف قرار دهد.

در گزارش رویترز آمده است: ایران دارای بزرگ‌ترین برنامه موشکی در خاورمیانه است و این کشور خواستار واردات سیستم‌های ضد موشکی برای جلوگیری از هر گونه حمله احتمالی اسراییل است.

گاردین نیز در گزارشی با اشاره به سخنان رییس‌جمهور مبنی بر این که توانمندی نظامی جهت کسب صلح در منطقه بی‌ثبات خاورمیانه ضروری است به پوشش خبر رونمایی از موشک فاتح 313 پرداخت.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال با انتخاب این عنوان که "ایران از موشک برد کوتاه با سوخت جامد رونمایی کرد" به انتشار اخبار این رویدار پرداخت.

پایگاه خبری الجزیره نیز با انتشار تصویری از رییس‌جمهور در کنار موشک نقطه زن فاتح 313 در این باره نوشت: موشک فاتح در کم‌تر از یک ماه پس از توافق هسته‌ای رونمایی شد.

این خبرگزاری مدعی شد فاتح قادر است به عمق خاک عربستان سعودی دست یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.