۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 306579

سازمان انتقال خون از افزایش حدود ۱۰ درصدی آمار اهدای خون در مرداد سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد ۱۰ درصدی آمار اهدای خون

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان انتقال خون در سال گذشته 170هزار و 908واحدخون ودرسال جاری 187هزار و566واحد خون در مردادماه اهداشد که استان های هرمزگان، فارس و خراسان شمالی بیشترین میزان رشد را در ماه گذشته داشتند.
این گزارش افزود: همچنین شاخص اهدای مستمر خون در حدود 2 درصد رشد داشت و استان های قم، سیستان وبلوچستان و خراسان جنوبی در این زمینه بیشترین میزان رشد اهدای مستمر را به خود اختصاص دادند.
اهدا کننده مستمر خون به فردی گفته می شود که در سال، حداقل دو بار موفق به اهدای خون می شود. شاخص اهدای خون مستمر اکنون در کشور بیش از 52 درصد است.
براساس این گزارش از ابتدای فروردین تا پایان مرداد سال جاری یک میلیون و 77 هزار و 728 مورد مراجعه به مراکز انتقال خون سراسر کشور ثبت شد که از این تعداد 883 هزار و 529 تن موفق به اهدای خون شدند.
همچنین طی این مدت یک میلیون و 535 هزار و 111 واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما و پلاکت به مراکز درمانی و بیمارستان های کشور توزیع شد.
بر پایه این گزارش، شاخص اهدای خون بانوان در استان ایلام در پنج ماهه اول سال 94 به میزان سه درصد رشد داشت که رتبه اول رشد اهدای خون بانوان را در کشور به خود اختصاص داد.
آمار اهدای خون بانوان در این استان در پنج ماهه اول سال گذشته کمی بیش از 6 درصد بود که طی سال جاری به بیش از 9 درصد رسیده است.
از مرداد سال 1392 تا پایان تیر سال جاری، پنج میلیون و 71 هزار و 579 تن به مراکز انتقال خون برای اهدای خون خود مراجعه کردند که از این شمار، 981 هزار و 607 مراجعه کننده از اهدای خون معاف شدند و در مجموع چهار میلیون و 89 هزار و 972 تن، خون اهدا کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.