قدس آنلاین: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تاثیرپذیری از مکتب عاشورا ترویج روحیه ایثار و شهادت است.

تاثیرپذیری از مکتب عاشورا ترویج روحیه ایثار و شهادت است

به گزارش قدس آنلاین، عابدین عابدی مقدم ظهر امروز در مراسم اهدای خون که با شعار «لبیک یا حسین (ع)» در مجتمع محمد رسول الله مشهد برگزار شد رمز موفقیت رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس را تاثیرپذیری آنها از مکتب عاشورا و برخورداری از روحیه ایثار و شهادت دانست و افزود: فرهنگ عاشورا به نوعی نشان دهنده پیروز شدن خون بر شمشیر است.

او از توجه جهانی بیش از 35 درصدی به ایران اسلامی خبر داد و بیان کرد: اگر رزمندگان نظام جمهوری اسلامی ایران توانستند در مقابل دشمنان در دوران جنگ تحمیلی به پیروزی برسند و امروز ما شاهد امنیت بالای این سرزمین هستیم علت آن را می توان تاثی آنها از مکتب عاشورا و محرم دانست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی پیرامون وضعیت این استان در جنگ نحمیلی تصریح کرد: 50 هزار جانباز، 17 هزار شهید و 3 هزار 400 آزاده از خراسان رضوی هستند و به این ترتیب این استان از میانگین کشور نیز فراتر رفته  است.

عابدی مقدم با ابراز خرسندی از برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله اهدای خون در محرم اظهار کرد: وقتی یک عده از مردم خون خود را در قالب برگزاری چنین برنامه هایی به نیازمندان اهدا می کنند، این موضوع به معنای ترویج روحیه ایثارگری آنها است و تاثیر معنوی بسیاری در جامعه می گذارد.

اهدای خون در محرم، تجلی 8 سال دفاع مقدس

در این مراسم، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، اهدای خون در محرم را تجلی 8 سال دفاع مقدس دانست و یادآور شد: در جنگ تحمیلی، رزمندگان جان خود را برای نجات ملت ایران تقدیم کردند و این موضوع نمونه روحیه ایثار و شهادت آنها است.

جواد کریمی قدوسی بیان کرد: مکتب عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و خانواده و یاران این امام بزرگوار را تجلی روحیه ایثار و شهادت است زیرا این موضوع در راستای نجات بشر و اسلام انجام شد.

او فعالیت های فرهنگی مردم در آستانه محرم را نوعی انسجام فرهنگی عنوان کرد که در سراسر کشور به صورت گسترده انجام می شود و ادامه داد: اهدای خون در محرم، نیز تجلی ایثار و شهادت است.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تنها راه نجات از ظلم استکبار جهانی تمسک جویی به مکتب عاشورا و محرم است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.