بخشدار کوچصفهان مسئولیت صاحبات تریبون‌ها را در ایام محرم بسیار سنگین دانست و گفت: باید در سخنرانی‌ها دقت داشت که مسئله‌ای بیان نشود که به اختلاف بین شیعه و سنی دامن بزند.

عدم دامن زدن به اختلاف بین شیعه و سنی در عزاداری‌ها

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایلنا، کامبیز یوسفی در همایشی که تحت عنوان «پیشواز ماه محرم» در مسجد جامع کوچصفهان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: محرم ماهی است که به تعبیر حضرت امام پیروزی خون بر شمشیر بود.

وی به کلامی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «هر کس به زیارت قبر امام حسین (ع) نائل شود خداوند آن را در عالیترین مرتبه از عالی مقامان قرار خواهد داد» اشاره نمود و افزود: ملت مسلمان ایران نیز به تاثی از قیام عاشورا، بر علیه ظلم به پا خواستند و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.

یوسفی با اشاره به نقشه شوم دشمنان برای به راه انداختن موج اسلام هراسی در دنیا، عنوان کرد: امروز شاهد فعالیت گروه‌هایی در دنیای اسلام هستیم که به نام اسلام به اسلام ضربه می‌زنند.

بخشدار کوچصفهان با بیان اینکه دشمن با ظرافت نقشه‌های خود را برای تیشه زدن به ریشه اسلام اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: با این همه دسیسه چینی، دشمن از مقاومت و اعتقاد ایرانیان در شگفت است.

وی با بیان اینکه مردم به امام خمینی (ره) ایمان داشتند، گفت: همین ایمان و اعتقاد موجب ایثارگری‌های رزمندگان کشور در ۸ سال جنگ تحمیلی شد.

یوسفی با تاکید بر اهمیت درس گرفتن از واقعه عاشورا و درک پیام آن، یادآور شد: منیت‌ها انسان را بیچاره کرده است در حالیکه امام حسین (ع) در نبرد حق علیه باطل از همه چیز خود گذشت.

وی مسئولیت صاحبات تریبون‌ها را در ایام محرم بسیار سنگین دانست و تصریح کرد: باید در سخنرانی‌ها دقت داشت که مسئله‌ای بیان نشود که به اختلاف بین شیعه و سنی دامن بزند.

بخشدار کوچصفهان با بیان اینکه سنی‌های واقعی به اعتقادات و امامان شیعه احترام می‌گذارند، افزود: مداحان از خرافه‌پردازی پرهیز کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.