معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای واردات کالا به کشور هیچگونه محدودیتی، غیر از رژیم صهیونیستی قائل نیست و این موضوع در قانون نیز ذکر شده است.

جمهوری اسلامی غیر از رژیم صهیونیستی برای ورود کالای هیچ کشوری محدودیت قائل نیست

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، مسعود کرباسیان عصر دوشنبه در حاشیه مراسم امضای آئین نامه اجرایی پروژه الکترونیکی تیر مربوط به کالا، وسیله حمل ونقل، گیرنده، فرستنده و اطلاعات مربوط به عملیات گمرکی در محل اتاق ایران به خبرنگاران، اظهار داشت: اعمال تغییر در ضوابط واردات کالا از کشورهای مختلف از جمله آمریکا باید از سوی هیات وزیران به تصویب برسد و دستگاه های اجرایی هم از موضوع اطلاع پیدا کنند اما تاکنون مصوبه ای در این ارتباط صادر نشده است.
به گفته وی، چنانچه قرار باشد از آمریکا کالا وارد کشور شود، ضوابط مربوط به آن نیز تغییر خواهد کرد و برای این کار باید ابتدا مراحل تعرفه ها، ثبت سفارش و گشایش در شبکه بانکی تغییر یابد و پس از آن تغییرات حقوق و عوارض گمرکی یا ممنوعیت واردات کالا پیاده شود.
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: فرمان مقام معظم رهبری مورد توجه هیات وزیران خواهد بود و برای اجرا به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.
به گفته وی، کالاها از آمریکا به صورت مستقیم و غیرمستقیم وارد ایران می شوند و در دوران تحریم، عمده کالاها به صورت غیرمستقیم به ایران می آمد و چنانچه برخی کشورها شریک تجاری عمده ایران به شمار می آمدند اما خود تولیدکننده کالا نبودند و با روش صادرات مجدد کالاهایی را به ایران صادر می کردند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره واردات خودرو با ارز متقاضی نیز که پرسش یکی از خبرنگاران بود، گفت: واردات خودرو فقط با ارز متقاضی صورت می گیرد و مبنای محاسبه حقوق و سود بازرگانی نیز برای خودروهای وارداتی، نرخ ارزی است که بانک مرکزی به صورت رسمی اعلام می کند زیرا گمرک به عنوان یک سازمان دولتی نمی تواند هر روز در بازار نرخ ارز بگیرد بلکه ملاک عملکرد نرخ ارز بانک مرکزی است.
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس قانون، ممنوعیتی برای ورود کالا با ابزارهای غیرتعرفه ای وجود ندارد و تعرفه باید تنظیم کننده بازار باشد، ضمن آنکه هیچ ثبت سفارشی در مورد انواع میوه صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.