گروه میهن / رشت/ نرجس غلام‌پور - با وجود اعلام پایان پروژه ساخت «پیاده راه» بافت مرکزی شهر رشت تا اواخر بهمن امسال از سوی شهردار رشت ...

« پیاده‌ راه» سازی در رشت؛ بازاریان پیاده شدند!

 در نشست با مدیران و خبرنگاران، مردم و برخی مسؤولان نسبت به این پروژه دید مثبتی ندارند.

اجرای طرح پیاده راه سازی در هسته مرکزی و بسته شدن تمامی خیابان‌های منتهی به مرکز شهر، به نوعی مشکلات زیادی را برای اقشار گوناگون به بار آورده است. در این مسیر کاسبان و حرفه‌های زیادی مشغول کار بودند که اکنون این طرح برای آن‌ها مشکل ساز شده است. مسیر طولانی بعد از دهنه حاجی آباد  به شهرداری رشت بسته شده و مردم باید با شرایط نامساعد هوا این مسیر را پیاده روی کنند، در حالی که
 پیاده روها هم وضعیت خوبی ندارد.

هم اکنون آسفالت‌ها در مسیر اجرای این طرح کنده  شده که تردد را با مشکل روبه‌رو کرده است.

این در حالی است که در اجرای هر طرحی ابتدا باید زیرساخت‌های آن مهیا باشد، مثلا برای خیابان امام خمینی(ره) از قبل باید پارکینگ‌هایی آماده می‌شد، این در حالی است که در این مسیر افزون بر کسبه و بازاریان ، ادارات و مؤسسات دولتی و غیردولتی وجود دارند و سرتاسر مسیر نیز تابلوهای پارک ممنوع نصب شده است و مردم برای پارک خودروهایشان نیز با مشکل روبه‌رو هستند .

  تعطیلی اقتصاد شهر رشت

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: خیابان‌های منتهی به مرکز شهر که اقتصاد استان در آن جریان دارد، بسته شده، معابر وسط شهر شخم زده شده و اقتصاد شهر رشت به تعطیلی گراییده و به نوعی صدای مردم بلند شده
 است.

جبار کوچکی‌نژاد در نشست شورای برنامه‌ریزی استان، با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی عالی‌ترین شورای سیاستگذاری استان است، افزود: پیاده‌ روسازی در خیابان علم‌الهدی رشت خوب بود.

وی ادامه داد: با عجله‌ای که در اجرای این پروژه صورت گرفته و با توجه به شرایط اقتصادی موجود از استاندار انتظار داریم این قضیه را مدیریت کنند.

 تعریض خیابان‌ها، مهم‌تر از پیاده ‌راه سازی

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه با انحراف بودجه برای امور غیرضروری در این شهر مخالف هستیم، گفت: تعریض خیابان‌های شهر رشت مهم‌تر از اجرای طرح پیاده راه‌سازی است. وی  اظهار داشت: کاش شهردار به جای این همه توجه به پروژه پیاده راه‌سازی کمی هم به فکر برطرف شدن مشکلات اساسی مانند لندفیل سراوان بود.

وی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت خواست احساس مسؤولیت داشتهباشند.

وی در ادامه به پروژه پیاده‌‌ راه سازی شهرداری اشاره کرد و گفت: دلیل مخالفت من با پروژه پیاده‌ راه سازی این است که هنوز زیرساخت‌های این کار آماده نیست و در حالی که پارکینگ عمومی نداریم نباید به لحاظ پارک کردن خودرو برای شهروندان مشکل ایجاد کنیم. باقری‌خطیبانی با بیان اینکه با انحراف بودجه برای امور غیرضروری در شهر رشت مخالف هستیم، افزود: چرا به جای چنین اقدام‌هایی به فکر تعریض خیابان‌ها نیستیم. وی به مشکلات تردد شهروندان اشاره کرد و متذکر شد: طرح محدودیت ترافیکی در شرایطی اعمال شده که تنها 20 دستگاه اتوبوس در شهر رشت در حال خدمات‌دهی هستند.

 

 شهردار: پیاده‌راه‌سازی محرک توسعه است

در این زمینه شهردار نظر دیگری دارد. وی گفت: اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی در بافت مرکزی رشت یک راهبرد و محرک توسعه است. محمدعلی ثابت‌قدم اظهار داشت: یکی از راهبردهای اصلی توسعه، موضوع گردشگری است و پروژه پیاده‌راه‌سازی در کنار مکمل‌های خود یعنی خط ویژه و... در بهبود امر گردشگری بسیار تأثیر می‌گذارد.

وی با تصریح بر اینکه پروژه پیاده راه‌سازی به اعتبارات نیازمند است، خاطرنشان کرد: برای زیرسازی این پروژه پنج میلیارد‌ تومان و برای زیباسازی و نصب آب‌نمای آن به چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به هر حال در اجرای این پروژه، کسبه و بازاریان در طول پیاده راه و نیز کسانی که توان پیاده روی در این خیابان را ندارند، باید مورد توجه قرار گیرند، تا پروژه‌ای که بناست برای رفاه و آسایش مردم اجرا شود، سبب آزار و اذیت آن‌ها نگردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.