مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت آماده واگذاری پروژه های درمانی و بهداشتی به بخش خصوصی و جذب سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه داخلی و خارجی است.

وزارت بهداشت آماده جذب ۳۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه داخلی و خارجی در حوزه سلامت است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، ابراهیم رئیسیون روز یکشنبه در جمع سفرای ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: از نظر نسبت تخت بیمارستانی به جمعیت باید به ازای هر هزار نفر 36 تخت بیمارستانی داشته باشیم و باید تا پایان برنامه ششم این میزان باید دو برابر شود.
وی ادامه داد: کشور به 100 هزار تخت بیمارستانی جدید نیاز دارد. یعنی حداقل باید 20 بیمارستان هزار تخته در کشور بسازیم. این بیمارستانها طراحی شده اند اما سرمایه گذار ندارند.
مشاور وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت آماده واگذاری این پروژه های بیمارستانی به بخش خصوصی و سرمایه گذاران علاقه مند داخلی و خارجی است. این واگذاری می تواند حتی تا مرحله بهره برداری باشد یا اینکه به صورت فاینانس بیمارستان را بسازند و تحویل دهند و وزارت بهداشت بعد از بهره برداری سرمایه آنها را برگرداند.
رئیسیون افزود: برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی، بسته های سرمایه گذاری در کشرو تعریف شده است این بسته ها به زودی و تا 15 روز آینده در سایتی که به همین منظور ایجاد می شود،معرفی می شوند.

** ایجاد مراکز جامع تصویربرداری و درمانی در 13 قطب منطقه ای
وی گفت: بر اساس این بسته با اعتباری بالغ بر سه هزار و 300 میلیارد تومان، 13 قطب درمان سرطان در رتبه های یک، دو و سه، 540 مرکز جامع تصویربرداری در 13 قطب منطقه ای، 54 مرکز جامع دیالیز ایجاد می شود.
وی ادامه داد: تاکنون با اعتباری در حدود 75 هزار میلیارد تومان، حدود 250 پروژه درمانی ر کشور شروع شده است و امیدواریم با لغو کامل تحریم ها و حضور سرمایه گذاران خارجی بتوانیم به اهداف تعیین شده برسیم.
رئیسیون گفت: نمایشگاه معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه سلامت ایران دی امسال برگزار می شود اما تا آن زمان نیز هر سرمایه گذاری داخلی و خارجی علاقه مند می تواند وارد عقد قرارداد با وزارت بهداشت بشود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.