قدس آنلاین: رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در پساتحریم بسیاری از کشورها تمایل به صادرات به ایران دارند ، از این رو فعالان اقتصادی باید بسیار هوشیارانه عمل کند.

فعالان اقتصادی باید در پساتحریم هوشیارانه عمل کند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، قاسم علی جباری در جلسه راه های جذب و توسعه سرمایه گذاری خارجی، اظهار داشت: برای دستیابی به تکنولوژی در تمام زمینه‌ها باید با کار علمی و پژوهشی، هدف را رسیدن به توسعه صنعت از دریچه دانش بنیان، جذب سرمایه گذاری و تولید سرمایه قرار دهیم.
وی با بیان اینکه برای سرمایه گذاری باید هوشیار باشیم چرا که هوشیاری دیدگاه را بر می انگیزد، افزود: کمیته توسعه و جذب سرمایه گذاری خارجی یکی از کلیدی‌ترین کمیته‌های کمیسیون است که می‌توان مسیر مشخصی را در بحث توسعه برای استان مشخص و تعریف کرد.
رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری اتاق بازرگانی ادامه داد: با شناخت مزیت ها باید در راهنمایی و ارائه مشاوره به تجار و سرمایه گذاران موفق و در راستای رفع موانع آنها کوشا باشیم.
وی خواستار شناسایی امکانات و ظرفیت های موجود استان برای جذب سرمایه‌گذاری شد و گفت: متاسفانه هیچ گونه دستور العمل و برنامه تدوین شده ای در استان در هیچ ارگانی در راستای ارایه به هیئت‌های تجاری خارجی وجود ندارد.
جباری اضافه کرد: در گام نخست می‌توان از ظرفیت خواهر خوانده‌های اصفهان برای جذب سرمایه‌گذاری از شهرهای دیگر از طریق شهرداری استفاده کنیم.
وی عدم ثابت نرخ ارز و فقدان ضمانت برای سرمایه گذاران از دلایل سرمایه‌گریزی دانست و اظهار داشت: با شرایط موجود در پساتحریم بسیاری از کشورها تمایل به صادرات به ایران دارند ، از این رو فعالان اقتصادی باید بسیار هوشیارانه عمل کند.
رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی بیان داشت: با شناسایی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی کوچکتر نسبت به هیئت‌های اقتصادی که از طریق وزارت امور خارجه وارد ایران می‌شوند می‌توان در توسعه سرمایه گذاری خارجی در ایران موثرتر عمل کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.