معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام خبر تصویب تاسیس دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط شورای گسترش گفت: طبق ماموریت ارائه شده به دانشگاه علوم پزشکی قم تلاش می‌شود دانشگاه علم و دین تا پایان سال جاری تشکیل شود.

تاسیس دانشگاه علم و دین در علوم پزشکی قم و دانشکده طب سنتی در دانشگاه ایران

به گزارش قدس آنلاین، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان این که گسترش دانشکده‌های طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس ضوابط موجود در مسیری که تعریف شده در حال انجام است، عنوان کرد: ‌توسعه دانشکده‌های طب سنتی با ارزیابی و نظارت، پیگیری و انجام می‌شود.

وی با اعلام خبر تصویب تاسیس دانشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط شورای گسترش، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که طب سنتی ایران بتواند جایگاه جهانی خود را پیدا کند و با  تحقیقاتی که دانشجویان و متخصصان این رشته انجام می‌دهند از ارائه اطلاعات و شواهد اشتباه در این حوزه فاصله بگیریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر وجود گذشته درخشان ایران در حوزه طب سنتی، عنوان کرد: در تلاش هستیم  این گذشته درخشان را با مطالعات بالینی خوب و تحقیقات جدید قرین کنیم تا برای کشور و تمام دنیا مفید باشد.

‌لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تاسیس دانشگاه علم و دین اشاره و اظهار کرد: در این مورد به دانشگاه علوم پزشکی قم ماموریت داده شده است تا با کمک مراکز تحقیقاتی موجود در قم و نیز به کارگیری اساتیدی که در مراکز تحقیقاتی و آموزشی این شهر حضور دارند  ایجاد این موسسه را به پیش ببرند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که تمام ماموریت‌هایی که به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده است به سال 1394 مرتبط است، گفت: امید داریم در سال 1394 بسیاری از این ماموریت‌ها ازجمله ایجاد دانشکده‌های طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و نیز ایجاد دانشگاه علم و دین به پایان برسد.

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.