عباسعلی سپاهی یونسی: قدس ویژه خراسان - معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۶ میلیارد تومان بودجه زیارت به استان تخصیص یافته که از این مبلغ ۲۰ میلیارد تومان آن توزیع شده است.

۲۰ میلیارد تومان از بودجه زیارت توزیع شد

محمدحسن واحدی  در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس گفت: 6 میلیارد تومان دیگر  بودجه زیارت نیز پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان توزیع خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که بودجه زیارت در چه مواردی هزینه شده است، گفت: این بودجه برای اسکان‌های موقت زائران، برای زائران پیاده، برای ایجاد زیر ساخت‌ها ، امداد و نجات زائران در جاده‌ها  و...  هزینه شده و درمجموع رویکرد استفاده از بودجه زیارت رویکردی زیربنایی است.

 واحدی تصریح کرد: اشکالی که در بودجه زیارت وجود دارد این است که  این بودجه رویکرد فرهنگی ندارد و با پیگیری‌های انجام شده قرار است در بودجه برنامه ششم 20 درصد  این بودجه به  مباحث فرهنگی اختصاص یابد.

واحدی در پاسخ به این پرسش که در زمان اختصاص بودجه زیارت در سال 88 مبلغ 200 میلیارد تومان برای استان خراسان در نظر گرفته شد، اما در حال حاضر هم این مبلغ کم و هم به سه استان دیگر پرداخت می‌شود و شما در این زمینه  چه پیگیری‌هایی کرده‌اید، گفت: این بودجه در ابتدا برای خراسان بود، اما بعد و طبق ماده 12  برنامه پنجم توسعه برای سه استان فارس، خراسان رضوی و قم اختصاص یافت و در سال اول نیز این اعتبار اختصاص یافت، اما از سال دوم با پیشنهاد یکی از نمایندگان در صحن علنی مجلس مصوب شد که بودجه زیارت در میان استان‌های کشور توزیع شود، پس از این تصمیم، نامه نگاری‌هایی انجام دادیم که  تا امروز مؤثر واقع نشده است.

وی افزود: در حال حاضر پیگیر این هستیم تا در کارگروه ملی زیارت  در برنامه ششم  توسعه بودجه زیارت به سه استان برگردد و امیدواریم نمایندگان نیز به این مورد توجه داشته باشند؛ چون وقتی این بودجه برای سه استان و بویژه برای خراسان اختصاص پیدا می‌کند، در واقع برای کل کشور اختصاص یافته است؛ چون  هر سه سال یک بار تمام جمعیت ایران به خراسان می‌آیند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.