بابلسر – خبرنگار قدس آنلاین: معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت : محصولات کشاورزی طی ۱۰ سال گذشته کاهش عملکرد داشتند و این مساله موجب کاهش درآمد و فقیر شدن کشاورزان گردیده است.

فقیر شدن کشاورزان طی ۱۰ سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، عباس کشاورز در سی‌وششمین گردهمایی سالانه مدیران حفظ و نباتات کشور در بابلسر با بیان اینکه کشاورزی کشور دارای دو چالش آب و پایداری است ، افزود : کاهش عملکرد نشان می‌دهد ضایعات در محصولات بالا رفته است و به‌ هم خوردن تعادل تولید به ضرر تولیدکننده است.

 وی با اشاره به اینکه در راستای تشدید افزایش ضایعات ، اکولوژی تولید به هم ریخته است ، خاطرنشان نمود : شاخصی که امروزه دنیا در مورد منابع آب صحبت می‌کند شاخص راندمان، کانال و حجم نیست بلکه دنیا می‌گوید از این منبع مانند هر منبع دیگری چقدر تولید و درآمد کسب می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید را باید با کاهش ضایعات ارتقا دهیم ، تاکید نمود : کشاورزی نسخه جدیدی می‌خواهد که همه ما باید آماده نسخه جدید باشیم.

کشاورز ادامه داد : برای پایداری کشاورزی، این سطح زیرکشت گندم منطقی نیست و تنها با حرف دولت و وزیر جهاد کشاورزی کار عملیاتی نخواهد شد بلکه کشاورزان باید مجاب شوند و سازمان حفظ نباتات از سازمان عملیاتی خود را خارج کند و به سازمان آگاهی ‌دهنده تبدیل شود.  

وی با بیان اینکه کسانی که تولیدکننده سموم هستند بدانند خط قرمز ما خط کیفیت است ، یادآورشد : هیچ رابطه دیگری بین ما حاکم نیست و تولید و پایداری خط قرمز است و هیچ‌کس فرصت آزمون و خطا ندارد و باید با دانش و مطالعه سراغ اطلاعات جدید باید رفت.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشاورزان باید بهترین سموم، بهترین روش و بهترین مبارزه بیولوژیک را بکار گیرند ، افزود : کمترین سرمایه‌ گذاری ، کاهش ضایعات بوده و سازمان حفظ نباتات باید مراقبت از محصول را با هیچ نسخه‌ای جابه‌جا نکند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وثوق IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    1 0
    جای بسیار خوشحالی است که مسئولان محترم بعد از ده سال متوجه می شوند که کشاورزان فقیر شده اند. البه باید گفت که کشاورزی در حال نابودی است. مسئولان محترم اگر از کشمکش های خود ساخته سیاسی فارغ بشوند ، بی زحمت سری به روستا های مختلف کشور بزنند که روستاییان در حال حاضر تنها درامدشان همان یارانه 45 تومانی است. در دهه گذشته نهاده های کشاورزی بیش از هزار درصد رشد داشته اما در عین حال قیمت محصولات اغلب ثابت مانده وبعضا رشد منفی هم داشته اند. وضعیت کشاورزی در اثر تغییرات اقلیمی وسوء مدیریت به مرز هشدار وفاجعه رسیده است. یک بررسی ساده اطلاعات زیادی را در مورد صحت ادعای نگارنده بدست خواهد داد.با تشکر