قدس آنلاین: یافته های تازه نشان می دهند، با افزایش میزان تردد دوچرخه ها از ترافیک و آلودگی هوای شهرها کاسته خواهد شد. 

کاهش ۱۰ درصد انتشار گازهای گلخانه ای با افزایش میزان تردد دوچرخه ها

به گزارش گروه گردشگری و محیط زیست قدس آنلاین، محققان مدرسه محیط زیست دانشگاه کالیفرنیا و موسسه توسعه حمل و نقل نیویورک اعلام کردند، با رواج روز افزون دوچرخه سواری در اکثر کشورهای جهان، انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050، 10 درصد کاهش می یابد و بیش از 25 میلیارد دلار در هزینه های صرفه جویی می شود.

دکتر لو فولتن، قائم مقام موسسه توسعه حمل و نقل نیویورک و سرپرست این مطالعه گفت:" یافته های ما نشان می دهند، تردد با دوچرخه در شهرهای جهان 7 درصد افزایش یافته است. "

او افزود:" بیش از یک سوم شهروندان کشورهای ژاپن، دانمارک، هلند، آلمان، سوئد، فنلاند و ... روزانه شش مایل رکاب می زنند، این در حالی است که شهروندان آمریکایی روزانه تنها یک مایل با دوچرخه تردد می کنند. "

دانشمندان معتقدند، با بستر سازی و سرمایه گذاری مناسب، علاوه بر افزایش 14 درصدی تردد روزانه با این وسیله نقلیه، می توان از پرداخت هزینه تعمیر و سوخت وسایل نقلیه بنزین و گازوئیل سوز و انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری کرد. 

دکتر یعقوب میسون، استاد مدرسه محیط زیست دانشگاه کالیفرنیا و عضو گروه مطالعاتی این تحقیق، با اشاره به فواید متعدد تردد با دوچرخه گفت:" ما ادعا نمی کنیم افزایش تردد با دوچرخه کار آسانی است، هدف ما تبدیل این ایده به تعهدی جهانی برای کلیه دول جهان است. "

او افزود:" دولت ها با سرمایه گذاری های زیر بنایی و ایجاد سیستم های حمایتی و ایمنی می توانند تا سال 2050 علاوه بر صرفه جویی 25 میلیارد دلاری میزان انتشار گازهای گلخانه ای را تا 10 درصد کاهش دهند. "

http://www.takepart.com/article/2015/11/12/bicycle-impact-emissions

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.