معاون وزیر نیرو گفت: تنوع‌بخشی به سبد انرژی کشور در دستور کار وزارت نیرو است.

تنوع‌بخشی به سبد انرژی کشور در دستور کار وزارت نیرو است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، هوشنگ فلاحتیان ظهر امروز در نخستین همایش ملی اقتصاد انرژی با رویکرد انرژی‌های تجدیدپذیر در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور، اظهار داشت: هفت هزار مگاوات ظرفیت خطی تولید برق کشور است و سالانه به افزایش چهار هزار مگاواتی برق نصب شده نیاز داریم.

 

وی افزود: برق تولیدی از تجدیدپذیرها کمتر از یک درصد میزان برق تولیدی کشور و باقی از محل نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و بخاری است.

معاون وزیر نیرو، سه مزیت مهم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را ایجاد ظرفیت ویژه برای توسعه اقتصادی و اشتغال، ارتقای عرضه و امنیت انرژی، حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

فلاحتیان بیان کرد: در کشور ما حامل‌های انرژی قیمت پائینی دارد، مجلس و دولت برنامه‌های خوبی برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر چون خرید تضمینی برق و استفاده از نخبگان این عرصه دیده است.

وی خاطرنشان کرد: نقش انرژی‌های تجدیدپذیر در همه کشورها در حال افزایش است تا جایی که هم‌اینک 28 درصد ظرفیت تولید برق جهان از قسمت تجدیدپذیرها تامین می‌شود.

معاون امور برق وزارت نیرو با اشاره به اینکه با تکنولوژی‌های جدید تولید برق از توربین‌های بادی و خورشیدی ارزان‌تر از قبل شده است، اضافه کرد: همه انرژی‌های بادی که وارد مدار کرده‌ایم 150 مگا وات است.

فلاحتیان با بیان اینکه تنوع‌بخشی به سبد انرژی کشور برای ارتقای امنیت تولید انرژی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: وزارت نیرو تلاش زیادی کرده که به کمک شهرداری‌های کلان‌شهرها از سطل زباله، برق تولید کند، البته به‌صورت تضمینی برق تولیدی را می‌خریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.