معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سند دیپلماسی علم و فناوری کشور را آماده کردیم که به زودی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ می‌شود.

سند دیپلماسی علم و فناوری کشور به زودی تصویب و ابلاغ می‌شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از فارس،علی‌مرتضی بی‌رنگ معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری صبح امروز با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی برای توسعه دیپلماسی فناوری گفت: رویکرد معاونت بین‌الملل معاونت علمی ریاست جمهوری تامین زیرساخت‌های لازم برای تعاملات علمی- فناوری بین‌المللی است.

وی افزود: فعالیت‌های این معاونت در 4 حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه کسب و کار بین‌الملل و یافتن شرکای بین‌المللی، تبادل فناوری با کشورهای دیگر، دیپلماسی فناوری و استفاده از ظرفیت متخصصان ایرانی غیرمقیم انجام می‌شود.

به گفته وی از جمله برنامه‌های این معاونت برگزاری دوره‌های یک روزه برای دیپلمات‌های کشور است تا با نیازها و توانمندی‌های علمی و فناوری کشور آشنا شوند و در محل ماموریت‌شان فرصت‌های همکاری فناوری را در نظر بگیرند.

وی از تدوین سند دیپلماسی علم و فناوری کشور خبر داد و گفت: این سند به زودی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ می‌شود تا پس از ان ستاد دیپلماسی علم و فناوری تشکیل شده و برنامه‌ها انجام شود.

بی‌رنگ ادامه داد: از اسفند سال گذشته همکاری با ایرانیان مقیم خارج از کشور و پژوهشکده‌ها را نیز به صورت پایلوت آغاز کردیم به طوری که در 10 ماه گذشته بیش از 590 نفر از متخصصان خارج کشور درخواست همکاری دادند و تاکنون 76 نفر از این ایرانیان مقیم خارج برای انجام فعالیت‌ پژوهشی به کشور بازگشته‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.