مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: متاسفانه در حال حاضر ذخایر خونی استان خراسان رضوی کاهش یافته است.

ذخایر خونی استان خراسان رضوی کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: همه‌‎ساله در فصل زمستان با کاهش ذخایر خونی مواجه هستیم و در حال حاضر ذخایر خونی به شدت رو به کاهش است و از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) تقاضا داریم تا با حضور در پایگاه‌های انتقال خون و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

وی افزود: در فصل سرما شاهد کاهش مراجعات اهداکنندگان خون هستیم و این موضوع در شرایط کنونی که در ذخایر خونی موجود سیر نزولی پیدا کرده نگران‌کننده است و با ادامه این روند در روزهای آینده در پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش مواجه خواهیم شد.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی بوده و تنها محدود به یک زمان خاص نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در مشهد 6 پایگاه‌ اهدای خون آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند که این پایگاه‌ها شامل پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در نیش خیابان شیرازی 3 طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، پایگاه رضوی واقع در جنب ورودی باب الرضا(ع) حرم مطهر رضوی، پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی 28 منطقه قاسم‌آباد، پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال بین استقلال 2 و 4 طبقه فوقانی، پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب 33 بوده است.

اسلامی تصریح کرد: پایگاه‌های امام رضا(ع) و امید در دو نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه‌ها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند و ساعت پذیرش در نوبت صبح از 7:45 تا 12:45 و در نوبت عصر از 14:30 تا  18:45 بوده است.

وی تأکید کرد: از کلیه واجدان شرایط اهدای خون، در شرایط کنونی به تمامی گروه‌های خونی نیازمند هستیم و از کلیه واجدان شرایط اهدای خون دعوت کنیم تا با مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه به یاری همنوعان نیازمند خود
بشتابند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.