افزایش تنش‌های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در روزهای اخیر، گمانه‌زنی درباره شرایط برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را افزایش داده است.

دیدار نماینده‌های ایران و عربستان ممکن است در کشور بی‌طرف برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وب سایت رسمی برنامه نود، در روزهای اخیر نمایندگان عربستان سعودی و حتی امارات با سواستفاده از شرایط سیاسی موجود در منطقه، تلاش کردند روی برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تاثیر بگذارند. نمایندگان این دو کشور با بهانه‌های سیاسی اعلام کرده‌اند نمی‌خواهند با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا دیدار کنند.
برخی مسئولان فوتبال عربستان حتی پیشنهاد انجام دوباره قرعه کشی این مسابقات را هم مطرح کرده‌اند.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به این حواشی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد درحال بررسی شرایط است و طبق قانون عمل خواهد کرد.
کمی بعد از انتشار این بیانیه، خبرگزاری دولتی آلمان DPA به نقل از یک مقام کنفدراسیون فوتبال آسیا که نامی از او برده نشده، از تشکیل کارگروه‌هایی برای رسیدگی به این اوضاع خبر داد. این منبع که روزنامه الحیات او را یکی از مقامات ارشد AFC معرفی کرده از احتمال برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف خبر داده است.
فدراسیون بین‌المللی فوتبال معمولا دیدار نمایندگان کشورهایی که دچار تنش‌های سیاسی یا مشکلاتی شبیه به این هستند را در زمین بی‌طرف برگزار می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.