قدس آنلاین- لرستان : کمترین آمار ارسال پرونده های شکایت کارگری و کارفرمایی هیات های حل اختلاف و تجدید نظر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور مربوط به لرستان می باشد .

  لرستان کمترین پرونده شکایت کارگری را در دیوان عدالت اداری دارد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رییس هیات تخصصی تعاون کار و تامین اجتماعی عدالت کشور  در کارگاه آموزشی بیمه بیکاری لرستان گفت: ۱۵ هزار پرونده کارگری و کارفرمایی در دیوان عدالت کشور بررسی شده است که از این تعداد 138 پرونده مربوط به استان لرستان می باشد .

حجت الاسلام و المسلمین  نبی ا... کرمی با بیان اینکه این پرونده ها به وسیله  یک صد قاضی در ۱۰ شعبه بدوی و پنج شعبه تجدید نظر باید رسیدگی شود اظهار داشت: هیات‌های حل اختلاف می‌توانند قبل از صدور حکم، طرفین را به صلح و سازش دعوت کنند و در عین حال قوانین و مقررات را نیز به آن‌ها گوشزد کنند.

وی دیوان عدالت اداری را به عنوان دادگاه عالی اداری در راس هیات‌های اداری از جمله شورای حل اختلاف عنوان کرد و گفت: وجود شوراهای حل اختلاف در راستای اشتغال و تولید است و رفع اختلاف در این بخش می‌تواند در فرایند تولید و اشتغال کشور تاثیرگذار باشد.

رییس کمیسیون تخصصی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیوان عدالت اداری  درخصوص امکان احیای هیات‌های سازش تصریح کرد: قضاوت، وظیفه قاضی است و کار هیات‌ها به نوعی شبه قضایی است.

حجت الاسلام و المسلمین  نبی ا... کرمی تصریح کرد: هیات‌های حل اختلاف می‌توانند قبل از صدور حکم، طرفین را به صلح و سازش دعوت کنند و در عین حال قوانین و مقررات را نیز به آن‌ها گوشزد کنند.وی همچنین امکان دایر کردن شعبه‌ای از کمیسیون مربوطه در استان‌ها را ناممکن دانست و گفت: دیوان عدالت اداری دارای شش کمیسیون است که در هر کمیسیون ۱۵ نفر عضو هستند و کار شعب دیوان تخصصی است و علاوه بر آن قضات شعب باید در هر هفته دو بار در جلسات ویژه دیوان حضور داشته باشند.

حجت الاسلام کرمی افزود: از سوی دیگر دیوان عدالت اداری در استان‌ها دارای دفاتری برای تقدیم و ثبت دادخواست‌ها است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.