قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "پسابرجام شرقی" و "توافق حکمت‌آمیز" تا "هواپیماسازان در تهران"

توافق حکمت آمیز

رهبر معظم انقلاب توافق روسای جمهور ایران و چین برای یک روابط استراتژیک 25ساله را کاملا درست و حکمت آمیز دانستند.

در همین رابطه روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "رهبر انقلاب از حمایت دولت چین در روزهای تحریم تقدیر کردند: مُهر تایید بر روابط استراتژیک 25 ساله"

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور چین از امضای سند جامع همکاری 25 ساله توسط رؤسای جمهور 2 کشور حمایت کردند" در تیتر خود در این زمینه نوشت: "توافق حکمت آمیز"

روزنامه "کیهان" هم در تیتر یک خود نوشت: "رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور چین: ایران هیچگاه همکاری چین در دوران تحریم را فراموش نمی کند"

روزنامه های "همشهری" و "آفتاب یزد" نیز در این خصوص تیتر زدند: "رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور چین: رویکرد آمریکایی ها فریبکارانه و غیرصادقانه است"

شهروند: "غربی ها هیچ گاه اعتماد ملت ایران را جلب نکرده اند"

کار و کارگر: "توافق برای «روابط استراتژیک 25ساله» ایران و چین درست و حکمت آمیز است"

کائنات: "آغاز فصلی نوین در روابط تهران- پکن"

***

ایران و چین روابط اقتصادی شان را خیلی خیلی گسترش داده اند

روزنامه های اقتصادی نیز به سفر رئیس جمهور چین به ایران و توافق برای روابط استراتژیک 25ساله واکنش نشان دادند. در تیتر یک روزنامه "اخبار صنعت" می خوانیم: "حجم تجارت ایران و چین 15 برابر می شود"

روزنامه "آسیا" هم از امضای 17سند و یادداشت تفاهم خبر داد و تیتر زد: "ایران و چین روابط اقتصادی شان را خیلی خیلی گسترش داده اند"

روزنامه "اقتصاد پویا" نیز تیتر "ارتقای حجم روابط ایران و چین به 600 میلیارد دلار" را برای شماره امروز خود انتخاب کرده است.

***

هواپیماسازان در تهران

روزنامه "دنیای اقتصاد" با بیان اینکه 85 شرکت خارجی تولیدکننده هواپیما و خدمات هوایی به ایران آمدند؛ در تیتر یک خود نوشت: "هواپیماسازان در تهران"

این روزنامه می نویسد: "یک هفته بعد از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، 85 شرکت خارجی تولیدکننده هواپیما و خدمات هوایی از 35 کشور، امروز در تهران گردهم می‌آیند. در گردهمایی هواپیماسازان جهان، شرکت‌هایی چون «بمباردیر» کانادا، «امبرائر» برزیل، «ای‌تی‌آر» فرانسه-ایتالیا و «ایرباس» فرانسه حضور خواهند داشت تا درخصوص فروش یا اجاره هواپیما با ایرلاین‌های ایرانی تبادل‌نظر و رایزنی ‌کنند. علاوه بر شرکت‌های مذکور، شرکت‌های معتبر ارائه‌کننده خدمات فرودگاهی نیز در این گردهمایی حضور خواهند داشت که می‌توان به «لوفت‌هانزا تکنیک» اشاره کرد. اما از میان غول‌های بزرگ هواپیماسازی، «بویینگ» آمریکا به دلیل مشکل صدور ویزا از سایر رقبا عقب مانده است. بعد از لغو تحریم‌های مربوط به فروش، اجاره و انتقال هواپیمای غیرنظامی و قطعات و خدمات مرتبط با آن به ایران، مقامات مسوول از آغاز نوسازی ناوگان هوایی کشور خبر داده‌اند. با این حال، به اعتقاد آنها با توجه به اینکه ایرلاین‌های کشور در شرایط حاضر قدرت خرید هواپیماهای نو و جدید را ندارند، اجاره هواپیما منطقی‌ترین راه برای نوسازی ناوگان است. مطابق برنامه‌ریزیهای صورت‌گرفته، سقف سنی هواپیماهای اجاره شده نباید از 12 سال بیشتر باشد. ارزیابی‌ها حاکی از آن است که تصمیم ایران برای خرید یا اجاره هواپیما، صنعت هواپیماسازی جهان را به جنب و جوش انداخته است."

روزنامه "تعادل" نیز با بیان اینکه "اجلاس هوایی ایران2016 از امروز برگزار می شود" در تیتر یک خود نوشت: "فرود بزرگان هوایی در تهران"

روزنامه "جهان صنعت" نیز از "صف غول های صنعت هوایی جهان مقابل بازار ایران" خبر داد و در تیتر خود در این زمینه نوشت: "رقابت ایرباس با بوئینگ"

این روزنامه می نویسد: " صنعت هوایی کشور اولین بخشی بود که سرو صدای تغییرش پس از توافقات هسته‌ای درآمد زیرا از ابتدای مذاکرات هسته‌ای تا مرحله اجرای برجام بحث ورود هواپیما به کشور مطرح شده و حال قرار است بزرگان صنعت هوایی جهان در کشور گرد هم آیند .

آنچه در این مقطع حائز اهمیت است اینکه در حال حاضر سقف سنی هواپیماهای ورودی به کشور 12 سال تعیین شده است و با توجه به اینکه سن ناوگان هوایی کشور بیش از 20 سال است به نظر می‌رسد با ورود تازه‌واردها، سن ناوگان هوایی حدود یک دهه کاهش پیدا کند."

***

ایجاد تردید در احراز صلاحیت ها خیانت به آرمان انقلاب و امام است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: شورای محترم نگهبان در این دوره همچون دوره گذشته در چارچوب قانون قاطعانه و منصفانه به وظیفه حساس خود عمل کرده و خواهد کرد.

در همین راستا روزنامه "قدس" از "بیانیه قدردانی جامعه مدرسین از عملکرد شورای نگهبان" نوشته است. در تیتر این خبر می خوانیم: "ایجاد تردید در احراز صلاحیت ها خیانت به آرمان انقلاب و امام است"

روزنامه "وطن امروز" هم در این خصوص تیتر زد: "دفاع قم از شورای نگهبان"؛ در این روزنامه می خوانیم: " جامعه مدرسین، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه اظهارات انتخاباتی روحانی را محکوم کردند."

روزنامه "آفتاب یزد" گفتگویی انجام داده است با علی صوفی درباره ادعای لیست های جایگزین اصلاح طلبان؛ در تیتر این روزنامه در این زمینه می خوانیم: "لیست خاکستری اصلاح طلبان هم خالی است"

***

مهر تایید دولتمردان بر «اقتصاد چینی»"

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "پس از پوتین، رئیس جمهور چین به ایران آمد" در تیتر خود نوشت: "پسابرجام شرقی"؛ در این روزنامه می خوانیم: " برخلاف تصور عمومی از دوران پسابرجام، رابطه ایران و دنیای پیرامونی همچنان بر پاشنه شرق می‌چرخد! به گزارش «وطن امروز»، اگرچه تصور می‌شد برجام فرصتی برای نزدیکی بیشتر دولت ایران و دولت‌های غربی باشد اما در عمل و در حوزه دیپلماتیک آنچه رخ داده، حضور بزرگان شرق در ایران بوده است. پس از حضور ولادیمیر پوتین در ایران به خاطر اجلاس اوپک گازی، شی‌جین پینگ، رئیس‌جمهوری خلق چین نیز وارد ایران شد تا مناسبات اقتصادی ایران و چین بیشتر از هر زمان دیگری شود. آنگونه که حسن روحانی گفته است، قرار است سطح مبادلات تجاری میان ایران و چین تا 10 سال آینده به رقم درشت 600 میلیارد دلار برسد! این خبر شاید برای آنان که طی سال‌های گذشته انتقادات فراوانی به تجارت با چین داشته‌اند، خبر خوبی نباشد!"

روزنامه "ابرار اقتصادی" هم با بیان اینکه "حجم تجارت ایران و چین 15برابر می شود" در تیتر یک خود نوشته است: "مهر تایید دولتمردان بر «اقتصاد چینی»"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.