۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 344914

قدس/ استاندار خراسان رضوی درباره آخرین خبرها از شرکت پدیده گفت: در شهریور ماه مدیران شرکت پدیده از اعلام آمادگی ورود سه سرمایه گذار برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت کار خبر دادند و مدعی شدند، اگر موانع برطرف شود و راهکارهای قانونی پیش‌بینی شود، هفته آینده ۵۰۰ میلیارد تومان آورده از این محل روی میز بانک مرکزی قرار خواهند داد و تأمین می‌شود .

آخرین خبرها از «پدیده» و «میزان»

رشیدیان با بیان اینکه بررسی‌ها انجام شده نشان داد این ادعا واقعیت ندارد، افزود: اما از آن طرف هم به طور سیستمی به دنبال مدیریت این مسأله بودیم، بخصوص اینکه پای حق و حقوق 114 هزار نفر از مردم در میان بود.
وی اضافه کرد: این یک واقعیت است، آن قدر که دو مسأله پدیده و میزان از استانداری و بدنه اجرایی استان کار و جلسه برد، شاید بسیاری از پروژه‌های مهم مانند آب این قدر انرژی و درگیری ایجاد نکرده است، به طوری که هفته‌ای نبود که معاونت‌های مختلف استان در تهران و استان در خصوص این دو مشکل جلسه نداشته باشند.
وی با اشاره به تدوین بندهای 16 گانه با هماهنگی ستاد تدبیر در مسأله پدیده تصریح کرد: انصافاً برای حل مشکل مردم دستگاه قضایی، شورای عالی شهرسازی و جهاد کشاورزی انعطاف زیادی در برابر پدیده نشان دادند.
وی تصریح کرد: در بحث پدیده هرچند وظیفه دستگاه اجرایی نبود که دنبال سرمایه‌گذار باشد، اما رایزنی‌هایی با بانک‌ها، سازمان‌های سرمایه‌گذاری در کشور، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و حتی سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد.
وی اظهار داشت: هر روز اعتراض‌ها و تجمعاتی برپا می‌شد و نوعی ناامنی ایجاد شده بود که همین امر باعث شد هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری در این حوزه نباشد.
لزوم تشکیل هیأت مدیره جدید
وی افزود: مدیران شرکت مدعی بودند 80 درصد سهام متعلق به چند نفر و 20 درصد دیگر مربوط به مردم و دیگر سهامداران است که این موضوع مورد قبول نیست. وی اظهار داشت: با مذاکراتی که در استان و شورای تحت نظر وزیر کشور با حضور دستگاه قضایی صورت گرفت، گام هایی برای حل مشکل پدیده برداشته شد.
وی افزود: با توجه به قانون تجارت، هیأت مدیره جدید باید تشکیل شود و دیگر اینکه نماینده‌ای از مردم به عنوان سهامداران در این هیأت مدیره تعیین شود و در تصمیم سازی‌های مشارکت و نقش آفرین باشد.
وی اظهار داشت: همچنین مراکزی مانند بانک صادرات که با توجه به پذیرش مؤسسه منحله میزان صاحب هزار و100 میلیارد تومان سرمایه و سهام در پدیده است، نیز نقش آفرین باشند.
وی افزود: امید است با تشکیل هیأت مدیره جدید و مدیر عاملی که توسط آن انتخاب می‌شود و نیز سرعت در حسابرسی و ورود پدیده به بورس و مجوزهایی که در پی این تغییر و تحولات داده می‌شود، مشکل مردم حل شود و تحول جدی در روند اجرای این پروژه صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد: 60 درصد سهامداران که حدود 30 هزار نفر را شامل می‌شوند دارای طلب کمتر از 20 میلیون تومان هستند که کل ارزش آن برابر با 260 میلیارد تومان است.
وی افزود: همچنین 20 درصد دیگر شامل حدود 10 هزار نفر با سهام بین 20 تا 30 میلیون تومان و ارزش کلی 300 میلیارد تومانی هستند. وی گفت: همچنین برگه‌های تعویض شده سهام که حدود 50 درصد است 56 هزار و 313 نفر را شامل می‌شود.
وی در مجموع کل بدهی و هزینه‌های شرکت پدیده را هشت هزار و 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبق آنچه که خود شرکت اعلام کرده از این میزان پنج هزار و 100 میلیارد تومان طلب سهامداران است ضمن اینکه ارقام واقعی و قطعی و نیز ارزش سهام شرکت پدیده پس از اتمام حسابرسی اعلام می‌شود .
2 هزار و 200 میلیارد تومانی
وی با بیان اینکه اتمام پروژه پدیده دو هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، افزود: البته در فضای 900 هزار مترمربع شامل تجاری،  اداری و هتل  با توجه به مجوزهای دریافت شده، نیازمند سرمایه‌گذاری است و سرمایه گذاران می‌توانند ورود یابند .
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در هر صورت امید است با پیگیری‌های انجام شده ،حسابرسی دولتی،ورود به بورس و فرصت جذب سرمایه‌گذاری و فروش اموال بتوان حق مردم را پرداخت کرد.
پدیده در امر حسابرسی!
وی با بیان اینکه هنوز حسابرسی نهایی نشده است، اظهار داشت: این اقدام توسط سازمان حسابرسی کشور با حضور 22 نفر در حال انجام است که البته باید گفت، در بحث حسابرسی بسیار کار شکنی و مشکل آفرینی توسط شرکت اعمال شد.
وی شمار حساب‌های این شرکت را بین 300 تا 400 حساب اعلام کرد .
وی تأکید کرد: ذکر این نکته لازم است که به هیج عنوان مسؤولیت آقای پهلوان و هیأت مدیره قبلی با انتخابات هیأت مدیره جدید بر اساس قانون تجارت و تعیین حق السهمه‌ها از میان نمی‌رود و همچنان باید پاسخگوی سهامداران، پیمانکاران و دستگاه‌ها باشند.
و اما میزان
رشیدیان در خصوص میزان نیز اظهار داشت: تاکنون بانک صادرات با توجه حجم بالای کار و پیچیدگی و گستردگی کار 700 هزار حساب را از یک میلیون حساب از چرخه خارج کرده است.
 وی با اشاره به نگرانی مردم در خصوص تأخیر و دریافت نکردن طلب‌های بیش از 20 میلیون تومان گفت: از آنجایی که بحث مالیات دارایی و عوارض و نقل و انتقال یکی از  املاک با تلاش زیاد وزیر کشور، بانک مرکزی و بانک صادرات و دستگاه قضایی برطرف شده است، بزودی خبرهای خوبی از پرداخت‌ها شنیده خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.