روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

آغاز روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس،به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، «روزهای فرهنگی ایران»، عصر امروز (13 بهمن‌ ماه) با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مسئولان ارشد و مقامات ترکمنی در محل کاخ مقام لار، مرکز فرهنگی ترکمنستان آغاز شد.

از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی می‌توان به کنسرت موسیقی، نمایشگاه صنایع دستی، کنسرت هنرمندان فولوکلوریک ایران، پخش فیلم‌های سینمایی ایران و کنسرت مشترک کودکان ایران و ترکمنستان در مرکز سینما و کنسرت «ترکمنستان» و «وطن» اشاره کرد.

همچنین، نمایشگاه فرهنگی ـ هنری در روز چهارشنبه، 14 بهمن‌ماه به منظور نمایش آثار و دستاوردهای فرهنگی دو کشور در محل برگزاری نمایشگاه‌های آکادمی هنر عشق‌آباد برپا می‌شود.

در روزهای فرهنگی کشورمان گروه‌های مختلف هنری و فرهنگی از جمله یک گروه هنری از تهران (نقاش، خطاط، مینیاتور و ...)، دو گروه هنری از آذربایجان شرقی ـ تبریز (برنامه ویژه کودکان، یک گروه موسیقی، گروه فولکولر) و همچنین، گروه‌های مختلف هنری از خراسان شمالی (آشپزی غذاهای ایرانی) به اجرای برنامه می پردازند.

بنابر اعلام این خبر، قربان‌قلی‌بردی‌ محمداوف، رییس جمهور ترکمنستان با حضور در جلسه کابینه وزیران ضمن استماع گزارش معاون رییس این کابینه، در خصوص برگزاری «روزهای فرهنگی ایران» بر اهمیت اجرایی شدن برنامه‌های فرهنگی بین‌المللی تأکید کرد.

وی طی سخنانی اظهار کرد: اجرای چنین برنامه‌هایی در گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه و تحکیم روابط همکاری‌های همه جانبه و دوستانه مؤثر بوده و فرصتی نیز برای تبلیغ و ارائه میراث معنوی مردم ترکمن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.