صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه تاکید کردند بحران مهاجرت که سال گذشته میلادی منجر به ورود بیش از یک میلیون تن به اتحادیه اروپا شده نیازمند راه‌حلی در سطح اتحادیه اروپاست.

تاکید اولاند و مرکل بر لزوم راه حل اتحادیه اروپا برای بحران مهاجرت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در استراسبورگ واقع در مرز بین دو کشور دیدار کرده و درباره برنامه نشست آتی اروپا که قرار است 18 و 19 فوریه سال جاری میلادی (29 و 30 بهمن) برگزار شود، مذاکره کنند.
این دو رهبر پیش از پیوستن مارتین شولتز، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا برای صرف شام نشست خصوصی را برگزار کردند.

مرکل که مرزهای کشورش را به روی آوارگان سوری باز کرده به شدت برای کاهش سیل آوارگان تحت فشار قرار دارد. نظرسنجی صورت گرفته اخیر حاکی از آن است که حمایت عمومی از مرکل به پایین‌ترین حد در چهار سال و نیم گذشته رسیده و بیش از 80 درصد از آلمانی‌ها شک دارند که دولت مرکل بحران آوارگان را تحت کنترل داشته باشد.

بحران آوارگان روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا را خدشه دار کرده و تعهد آنها نسبت به توافقنامه مرزهای آزاد شنگن اروپا را به بوته آزمایش گذاشته است.

یکی از منابع نزدیک به رئیس جمهوری فرانسه گفت: اولاند و مرکل موافق‌اند که برنامه اقدام تعریف شده توسط کمیسیون اروپا باید در اولویت قرار گیرد.

این برنامه شامل کمک به یونان برای کنترل مرزهایش، تقویت راهکارها برای ثبت نام آوارگان و همچنین مبارزه با قاچاقچیان و تسریع روند اخراج مهاجران غیرقانونی است.

این برنامه همچنین شامل بسته‌ای برای ترکیه با هدف کمک به این کشور برای متوقف کردن سیل مهاجران به اروپا می‌باشد.

جنبش ضد اسلام پگیدا آلمان روز شنبه راهپیمایی‌هایی را در چندین شهر سراسر اروپا برگزار کرد که در یکی از آنها هشت هزار تن در شهر درسدن گرد هم آمده و نسبت به سیل آوارگان به اتحادیه اروپا اعتراض کردند.

منبع مذکور گفت: مرکل و اولاند همچنین نگرانی‌های مشترک خود را نسبت به وضعیت سوریه ابراز کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.