رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ۲۵ هزار روستای کشور تا اردیبهشت ۹۵ به اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

۲۵ هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت متصل می شوند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی اصغر عمیدیان شامگاه دوشنبه در نشست اعضای کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان خوزستان در محل سالن شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: در دهه فجر امسال 17 هزار روستای کشور به اینترنت پرسرعت متصل شده اند که باقی روستاها تا اردیبهشت ماه سال آینده به شبکه اینترنت پرسرعت می پیوندند.
وی افزود: تا پایان دولت یازدهم تمامی روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت وصل خواهند شد.
عمیدیان گفت: در زمان حاضر در کشور برای هر فرد هشت گیگا بایت اینترنت در نظر گرفته شده است و در دهه فجر امسال پهنای باند اینترنت کشور به چهار ترابایت افزایش یافت از این رو بخش خصوصی باید از این ظرفیت استفاده کند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برای سامان بخشیدن به اقتصاد بدون نفت باید از دولت الکترونیک استفاده کرد.
وی گفت: یک پروژه ای به نام (USO) در کشور ایجاد شده که عنوان این پروژه ارائه خدمات عمومی است و بر اساس آن به نقاط محروم و روستایی اینترنت پرسرعت منتقل می شود.
عمیدیان، هدف از اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت را رونق اقتصاد و اشتغال در روستاها عنوان کرد و گفت: تمام خدماتی که امکان مجهز شدن به فضای مجازی دارند از جمله خدمات کشاورزی و پزشکی در روستاها به اینترنت متصل می شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه به همراه هیات همراه برای افتتاح پنج طرح ارتباطی وارد خوزستان شد.
با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یک هزار و 420 روستا در استان خوزستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند.
در مجموع دو هزار و 524 روستا بالای 20خانوار در استان وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.