۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 350263

قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

نگاهی به صفحات اول برخی مطبوعات ۲۷ بهمن ۹۴

کاهش سود از جیب مردم!

روزنامه "قدس" در یکی از تیترهای خود خبر از کاهش دو درصدی سود بانکی می دهد. در روزنامه "همشهری" نیز که این روزها در تیتر یک‌های خود بیشتر از خبرهای اقتصادی استفاده می کند، می خوانیم: "کاهش 2درصدی سود سپرده ها به سود بانک ها"

این روزنامه می نویسد: "بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای از توافق بانک ها اسقبال و اعلام کرد: لازم است نرخ سود بانکی نیز کاهش یابد"

روزنامه "هفت صبح" از زاویه دیگری به مسئله کاهش سود بانکی نگاه کرده است. این روزنامه در تیتر یک خود نوشته است: "کاهش سود از جیب مردم!"

در این روزنامه می خوانیم: "با کاهش دو درصدی سود سپرده و ثابت ماندن سود تسهیلات فاصله بین بهره این دو خدمات بانکی به 4 تا 6درصد افزایش پیدا می کند که کاملا به سود بانک هاست. با شرایط بازار ارز و طلا خطری هم از این دو ناحیه سپرده های بانکی را تهدید نمی کند."

روزنامه های اقتصادی نیز توجه ویژه ای به کاهش سودهای بانکی داشتند. روزنامه های "ابرار اقتصادی" و "اخبار صنعت" در تیتر یکی مشابه نوشتند: "کاهش نرخ سود سپرده به 18درصد از ابتدای اسفند"

تیتر یک برخی دیگر از روزنامه های اقتصادی به این شرح است:

اقتصاد پویا: "سود بانکی به 18درصد کاهش یافت"

جهان صنعت: "کاهش 2درصدی سود از اول اسفند"

صبح اقتصاد: "سود بانکی کاهش یافت"

تفاهم: "کاهش نرخ سود سپرده های بانکی از اول اسفند"

تعادل: "مقاومت بانکداران شکسته شد"

***

پوتین ایرانی؟!

روزنامه "آفتاب یزد" با انتشار عکسی از "حسن روحانی" در تیتر یک خود نوشته است: "پوتین ایرانی؟!" این روزنامه می نویسد: "رسانه های مطرح دنیا معتقدند حسن روحانی با توافق هسته ای به دنبال بازگرداندن ایران به جایگاه اصلی خود در جهان است و از این منظر او شباهت به رئیس جمهور روسیه دارد."

***

محرمانه های انگلیسی

روزنامه "وطن امروز" با طرح این سئوال که "آیا پنهان کاری در قراردادهای جدید ارتباطی با ورود شرکت های استعماری به ایران دارد؟" در تیتر یک خود نوشته است: "محرمانه های انگلیسی"

در این روزنامه می خوانیم: "در روزهایی که چهره‌های شاخص اقتصادی کشور و نمایندگان مجلس به خاطر دهن‌کجی دولت به افکار عمومی و پنهانکاری در توافق بر سر سرمایه‌های ملی مملکت، اظهارنظرهای انتقادآمیز مطرح می‌کنند؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی در پاسخ و به جای شفاف‌سازی درباره آنچه پشت درهای بسته بر سر سرمایه‌های ملی بسته می‌شود؛ با ادبیات خارج از عرف، منتقدان را به باد اتهام و افترا گرفت! و مطالب مخدوش در شبکه‌های اجتماعی که فاقد پشتوانه منطقی و عقلانی هستند را به‌عنوان اتهام علیه منتقدان خود مطرح کرد!"

***

انقلابیونِ پشیمان از پل انتخابات بگذرند آمریکا تحریم ها را تشدید می کند

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "انقلابیونِ پشیمان از پل انتخابات بگذرند آمریکا تحریم ها را تشدید می کند"

در بخشی از این گزارش خبری تحلیلی کیهان می خوانیم: "حمایت مقامات و رسانه‌های غربی از جریان همسوی خود که این روزها در ادبیات طرف غربی از  آن به عنوان  به اصطلاح «میانه‌رو» یاد می‌شود و حتی سکوت تاکتیکی مقامات آمریکایی در بحث تحریم‌ها پیش از انتخابات در روزهای منتهی به انتخابات امری قابل تامل است. با واکاوی اظهار‌نظر‌های مقامات و رسانه‌های غربی به خوبی می‌توان به تحلیل منسجم از برنامه‌ریزی طرف غربی برای انتخابات آینده ایران پی برد. حمایت غرب از افراد پیش‌برنده سیاست‌های آنها در مراکز تصمیم‌ساز فوق حساسی همچون مجلس شورای اسلامی به این سبب است که به راحتی می‌توانند مجلسی ضعیف و باب میل طرف آمریکایی را بسازند که هیچ تمایل و اراده‌ای برای مقاومت در برابر مطالبات زیاده‌خواهانه و فشارهای آنها نخواهد داشت. از این رو راهبرد غرب به رهبری آمریکا حمایت از  ورود جریان همسو با غرب به مجلس است تا از طریق نفوذ غربگرایان به این نهاد تصمیم‌ساز بتواند آینده سیاسی کشور را مهندسی نماید."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.