نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه برای دنبال کردن اقتصاد مقاومتی باید به آن باور داشته باشیم، گفت: اگر اراده مقاوم وجود داشته باشد، می‌توان اقتصاد مقاومتی را دنبال کرد.

اولویت کشور هواپیما نیست/تا امروز از اجرای برجام نتیجه‌ای نگرفتیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مسعود میرکاظمی، کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بعد ازظهر امروز در نشست خبری تبلیغاتی خود گفت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب دسیسه های مختلفی را دنبال کرده تا حرکت انقلاب را متوقف کند، اما جمهوری اسلامی ایران این سختی ها را پشت سر گذاشته و امروز جزء کشورهای رتبه‌دار در تراز علمی، هوافضا و نظامی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سناریوی دشمن وابسته کردن اقتصاد به خارج و اضمحلال انقلاب اسلامی از داخل است، افزود: ذوق غرب‌زدگی، از بین بردن قداست مرگ بر آمریکا، نادیده گرفتن توان جوانان و فاصله گرفتن از مردم تهدید انقلاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بزک کردن آمریکا در داخل به اضمحلال نظام جمهوری اسلامی ایران سرعت می بخشد.

اجرای اقتصاد مقاومتی اراده ای مقاوم می خواهد

میرکاظمی با اشاره به اینکه برای دنبال کردن اقتصاد مقاومتی باید باور داشته باشیم که می توان با اتکاء به توان داخلی مشکلات را حل کرد، گفت: اگر اراده ای مقاوم وجود داشته باشد، می توان اقتصاد مقاومتی را دنبال کرد.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی آدرس غلط می دهند، می گویند اگر به غرب وصل شویم، مشکلات کشور حل خواهد شد، اما در سی‌وچند سال گذشته دیدیم که هر وقت متکی به غرب شدیم، مشکلات مردم بیشتر شد.

وی ادامه داد: در ذهن مردم فرو کرده اند که اگر برجام عملیاتی شود، قرار است دلار به هزار تومان برسد، در حالی که اینگونه نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از اجرایی شدن برجام هنوز LC باز نشده، فروش نفت بانکی نشده و سیستم دلار عملیاتی نشده است گفت: البته وعده می دهند که ۴۰ روز طول خواهد کشید ولی به هر حال تا به امروز از اجرای برجام نتیجه ای دریافت نکرده ایم.

میرکاظمی ادامه داد: آنچه صورت گرفته است قرارداد نیست، بلکه بین ایران و کشورهای اروپایی تفاهم های بسیاری صورت گرفته است، اما دولت می گوید قرارداد بسته ایم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت کشور هواپیما نیست، اظهار کرد: ازدواج جوانان، مسکن مهر، مترو و قطار بین شهری مهم‌تر از خرید هواپیما از اروپا است.

دولت خود مشوق واردات است

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور اضافه شده است، گفت: تولید متوقف است پس این همه نقدینگی کجا رفته؟ در پسابرجام حجم سنگین واردات را شاهد هستیم و به نظر می‌رسد دولت خود مشوق واردات است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان منابعی که در اختیار دولت بوده، ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است، آقای رئیس جمهور توضیح دهند که این ۶۰۰ هزار میلیارد تومان کجا خرج شده در حالی که نه از تولید حمایت کردند و نه کار عمرانی صورت گرفته است!؟

میرکاظمی تصریح کرد: در سال ۹۱ یعنی سال پایانی دولت دهم، هزینه جاری کشور ۸۹ هزار میلیارد تومان بود، در حالی که برای این دولت هزینه های جاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، اینها خرج ریخت و پاش می شود.

این نماینده مجلس با غلط خواندن این ادعا که دولتی ها می گویند نفت را ارزان فروخته ایم، اظهار کرد: در دولت قبل هر بشکه نفت ۷۹ دلار بود و در این دولت ۷۸.۸ دلار بوده است؛ صادرات نفت در این دولت ۵۰ درصد کاهش یافته است، اما از سوی دیگر صادرات میعانات ۳۰ درصد افزایش داشته است.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر آنچه دولت از مجلس خواسته انجام شده حتی اگر سلیقه مجلس با آن همراه نبوده باز هم خواست دولت را قبول کرده ایم، توضیح داد: اینها به دنبال به حاکمیت رساندن یک جریان خاص هستند تا سناریوی خارج از کشور را عملی کنند، اینکه می گویند ما مجلسی ساخته دولت می خواهیم به خاطر آن است که مجلس آینده بر کارهای دولت سرپوش بگذارد، مثل همین اقدامات محرمانه دولت.

مجلسی همراه‌تر از مجلس نهم با دولت وجود نداشته است

وی ادامه داد: دلسوزان نظام در آغاز کار دولت گفتند که مشکلات کشور ربطی به مذاکرات ندارد. ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی به داخل مربوط است، اما دولت به بهانه مذاکرات آنقدر وقت تلف کرد تا صدای وزرای خودش هم درآمد.

میرکاظمی گفت: اگر می خواهند مجلسی روی کار آید که خطوط قرمز را رد کند، مردم آن را نمی پذیرند، مجلسی همراه‌تر از مجلس نهم با دولت وجود نداشته است که می توان از تصویب ۱۸ دقیقه برجام در مجلس این را فهمید.

صداوسیما در اختیار دولت است/اجازه صحبت درباره کرسنت نمی دهد

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: صدا و سیما در اختیار دولت است به همین دلیل یکبار هم اجازه ندادند که منتقدین باز و شفاف درباره کرسنت صحبت کنند؛ آقای زنگنه می گوید با چند خبرنگار درباره کرسنت صحبت می کنم در حالی که این ظلم به مردم است. مردم باید به طور شفاف همه چیز را بدانند.

این داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: مجلس آینده باید واقعیت های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور را رصد کند، مجلس‌الدوله در هیچ دوره ای به درد کشور نخورده است و صحبت کردن درباره خبرگان هم در حد اختیارات دولت نیست.

میرکاظمی درباره وضع اشتغال در کشور نیز عنوان کرد: در تهران واحدهای تولیدی و شرکت ها در حال تعطیل شدن هستند این آمار در شهرستان ها نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: نه تنها شغلی ایجاد نشده، بلکه بر اساس آمار ماهانه ۵ هزار نفر به طور متوسط در کشور بیکار شدند.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: حرکت هایی که سیاسی باشد و اقتصاد در اختیار آن قرار گیرد، محکوم به شکست است.

رحماندوست: درآمدها باید عادلانه در اختیار مردم قرار گیرد

همچنین مجتبی رحماندوست، دیگر کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس در این نشست گفت: با عدالت اجتماعی که باید در کشور محقق شود، فاصله داریم و بر اساس گزارش وزارت اطلاعات ۱۴ درصد مردم در کشور دچار گرسنگی هستند که ۱۸ درصد آنها در روستا و ۱۶ درصد شهری هستند.

وی با بیان اینکه مالیات و فروش نفت دو محل تامین منابع هزینه های دولت است، افزود: این درآمدها باید عادلانه در اختیار مردم قرار گیرد در حالی که ۸۵ تا ۹۵ درصد از مجموعه درآمدهای دولت صرف حقوق، مزایا، دستمزد و فوق العاده کارکنان دولتی می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ۴۰ درصد از مردم جامعه حقوق‌بگیر هستند و ۴۰ درصد دیگر متکی به دریافت های دولتی نیستند. مابقی جمعیت کشور در حدود بیش از ۱۰ میلیون نفر دچار گرسنگی هستند و تنها منبع درآمد ماهانه‌یشان یارانه ۴۵ هزار تومانی است.

رحماندوست تصریح کرد: اگر درآمدهای کشور را به بخشی از جامعه اختصاص داده و به بخشی دیگر اختصاص ندهیم، ظلم به مردم است.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس با اشاره به ضرورت پرداختن به معیشت مردم فاقد درآمد خاطرنشان کرد: این امر نه فقط به شکل دادن یارانه بلکه باید به روش های مختلف دیگر انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.