قدس آنلاین/ ساحل عباسی : انتخابات در ایران همواره زیر ذره‌بین دشمنان و معاندان نظام اسلامی قرار داشته است. طی گذشت بیش از ۳۷سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان کارشکنی‌ها و تبلیغات گسترده علیه انتخاباتی که به زعم بسیاری از کارشناسان خارجی آزاد است انجام می‌شود تا با تاثیرگذاری برآن مشارکت مردم را کاهش داده و هرچند کم بتوانند به روند انتخابات، مردم‌سالاری و دموکراسی در ایران ضربه وارد کنند.

  تغییر رویکرد غرب از تحریم انتخابات تا تشویق به رأی دادن

 دو راهبرد غرب برای تأثیرگذاری بر انتخابات
دکتر جعفر قنادباشی، کارشناس و تحلیلگر مسایل سیاسی ایجاد جو روانی و تبلیغ علیه نظام را یکی از اصلی‌ترین راهبردهای غرب در مقابله با انتخابات ذکر کرده و می‌گوید: غربی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای تأثیرگذاری بر روند انتخابات با انتخاب دو راهبرد کلی وارد این عرصه شده‌اند؛ راهبردی که به وسیله آن در هر موقعیت و مناسبتی درصدد فراهم کردن  زمینه‌های تبلیغاتی برای تضعیف نظام اسلامی هستند تا با استفاده از ابزارهای مختلف بتوانند بر آن واقعه تأثیر گذاشته و شرایط  ذهنی و روانی مناسبی را برای تضعیف انتخابات که در واقع تضعیف نظام اسلامی است فراهم کنند.  
وی می‌افزاید: ایجاد جو روانی برای بی‌اعتبار نشان دادن و عدم‌صداقت جمهوری اسلامی با مردم یکی از راهبردهای کلی غرب در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران است، لذا آنها در اجرای این راهبرد، وقایع، رویدادها و مناسبت‌هایی را انتخاب می‌کنند که مورد توجه مردم قرار می‌گیرد، از قبیل انتخابات.   
بنابراین از دیدگاه رسانه‌های بیگانه این مقطع زمانی انتخاباتی زمان مناسبی برای مبارزه با نظام اسلامی در قالب ورود به جریان‌های انتخاباتی است تا با استفاده از این فرصت و سوژه قرار دادن مسایل انتخاباتی زمینه‌های تضعیف جمهوری اسلامی را فراهم آورند.

 قلب نظام هدف قرار داده می‌شود
دکترقناد باشی با اشاره به اینکه دشمن با نشانه رفتن نهاد رهبری و شورای نگهبان درصدد توفیق فعالیت‌های ضدانقلابی خود است می‌گوید: غرب در راهبرد انتخاباتی خود از رسانه‌ها برای اجرای تبلیغات علیه مؤثرترین نهادهای کشور و مؤثرترین افراد کشور استفاده می‌کند و شخصیت‌های اصلی و مؤثر در صحنه سیاسی را مورد حمله قرار می‌دهد.
قناد باشی با اشاره به اینکه پیروزی هریک از جناح‌های سیاسی که براساس قانون اساسی اتفاق بیفتد برای غرب بد است، تصریح می‌کند: از دیدگاه غرب هر جریان سیاسی که پیروز انتخابات شود، نتیجه کاملاً منطبق با خواست آنها نیست، بنابراین کوشش می‌کند تا ازدیدگاه خود بین بد و بدتر، بدتر را کنار گذاشته و بد را انتخاب کند.
وی تأکید می‌کند: نتیجه‌ای که بتواند یک درصد مردم را از حمایت از جمهوری اسلامی ایران عقب ببرد، نتیجه مطلوب غرب است. بنابراین آنها در عرصه انتخابات بیشترین تلاش را می‌کنند تا با وارد کردن مهره‌های مؤثر برای نفوذ در نهادهای قانونی به نظام ضربه بزنند. دکتر قنادباشی می‌افزاید: ترور شخصیتی یکی از تاکتیک‌های غرب برای جهت‌دهی به انتخابات است تا با جانمایی مهره‌های وابسته، منافع خود را تأمین و درضمن با استحاله ارزش‌های فرهنگی ایران به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کند.
 سلامت انتخابات ایران غرب را رسوا می‌کند
دکتر عباس خامه‌یار، رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی در قطر و استاد دانشگاه نیز با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات غرب را دچار سردرگمی می‌کند، به خبرنگار قدس می‌گوید: فعالیت‌های گروهک‌های ضدانقلابی خارج‌نشین در طول دهه‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و گرم شدن بازار تبلیغات ضد نظام‌اسلامی آنها و تحریم انتخابات در سال‌های گذشته یکی از اهرم‌های فعالیت غرب برای تقابل با ایران بود. وی با اشاره به تحرکات گروه‌های خارج‌نشین معاند نظام علیه انتخابات در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان می‌کند: انتخابات گذشته ایران و نتایج و سلامت آن که به اذعان مردم و کارشناسان در آن شکی نیست، موجب سرافکندگی غرب شد و آنها پس از انتخابات عملاً یا سکوت کرده یا تغییر موضع می‌دادند و این مسأله یک رسوایی بزرگ برای غرب به شمار می‌رود.
  تغییر رویکرد غرب
معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه دنیای غرب هم به این نتیجه رسیده که انتخابات در ایران انتخاباتی آزاد است می‌افزاید: نتایج انتخابات در ایران نشان‌دهنده چرخش قدرت میان جریان‌ها و گروه‌های سیاسی و بیانگر آزادی انتخابات در ایران است و آزادی انتخابات در ایران دنیای غرب را به چالش می‌کشد، به گونه‌ای که فضای تبلیغات رسانه‌های غربی را آشکار و دست آنها را برای افکار عمومی رو می‌کند.
این کارشناس مسایل بین‌الملل با تأکید براینکه غرب می‌داند دیگر تحریم انتخابات مؤثر نیست، می‌افزاید: امروز رویکرد گروه‌های ضدانقلاب و غرب به انتخابات در نظام جمهوری اسلامی با گذشته متفاوت شده است، به گونه‌ای که دیگر حربه تحریم حربه‌ای کارساز برای ضربه زدن به انتخابات نیست و خاصیت خود را از دست داده است، بنابراین باید منتظر موضع‌گیری و فعالیت‌های دیگری از سوی آنها باشیم.  

 تأثیر انتخابات ایران بر انتخابات آمریکا دکتر خامه‌یار انتخابات ایران را در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا مؤثر دانسته و می‌گوید: انتخابات ایران بر انتخابات آمریکا و تبلیغاتی که بصورت هم‌زمان انجام می‌شود، تأثیر می‌گذارد.
وی تأکید می‌کند: انتخابات ایران اتفاق مهمی در رویارویی تبلیغاتی احزاب سیاسی آمریکا خواهد بود. دکتر عباس خامه‌یار می‌افزاید: امپراطوری رسانه‌ای و خبری غربی که وابستگی قوی آنها به کارتل‌های نفتی و جریان‌های سیاسی و اقتصادی صهیونیستی مشهود است، تمایل قوی به تأثیرگذاری در انتخابات آتی ایران دارند، از این رو نباید فکر کنیم که آنها فقط در حد تبلیغات وارد می‌شوند، بلکه گردانندگان رسانه‌های فارسی‌زبان که برخی از آنها وابسته به رژیم پهلوی هستند وعملاً جایی در میان مردم ایران ندارند، نقش دشمنی دیرینه خود را با تبلیغات گسترده رسانه‌ای که بتواند مردم را نسبت به نظام دلسرد کند، انجام می‌دهند.
معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور مردم را در 22بهمن، خنثی کننده طرح‌های ضداسلامی دانسته و اظهار می‌کند: حضور پرشور مردم در 22بهمن علی‌رغم شرایط بد آب‌وهوایی و حضور چشمگیر نسل چهارم انقلاب خواب دشمن را آشفته کرده و به همه دنیا نشان داد که مردم ایران تحت‌تأثیر تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی و ضدانقلابی قرار نمی‌گیرند و این تبلیغات بر روند حضور مردم تأثیرنمی‌گذارد.

 مشارکت حداکثری قدرشناسی از امنیت کشور است
دکتر خامه‌یار توجه به بیانات مقام معظم رهبری را اهم واجبات دانسته و خطاب به همه کاندیداهای نظام انقلاب اسلامی یادآورمی‌شود: همه رقابت‌های سیاسی باید طبق موازین شرعی و  قانونی و توجه به بیانات رهبری انجام شود و به توصیه مقام معظم رهبری که خواستار مشارکت همگانی مردم است نگاه ویژه‌ای شود، چرا که مشارکت عظیم و حماسه بزرگ مردمی با توجه به  شرایط موجود جهان و ناامنی‌هایی که در دنیا وجود دارد قدرشناسی از وضعیت امنیت  کشور است و می‌تواند حماسه دیگری را بیافریند و باز هم جهان را غافلگیر سازد.  
وی تصریح می‌کند: مهم این است که آرامش و سلامت انتخابات حفظ شود و مسأله مهم‌تر این است که رقابت نامزدها که از طیف‌های گسترده قومی، عشیره‌ای، منطقه‌ای و مذهبی هستند، با نگاه به وحدت و اقتدار نظام صورت گیرد و یقیناً مردم باید این عرصه را بخوبی مدیریت کنند تا دشمن از آن سوء‌استفاده نکند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اکبر IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    مردم.پای انقلاب شان ایستاده اند. پای این انقلاب می ایستند چون آن را به آسانی بدست نیاورده اند.پای این انقلاب عزیزترین کسان شان را داده اند.مردم رأی میدهند چون این را حق خود میدانند وکاری به تشویق ویا تحریم بیگانگان ندارند واصلاً اهمیتی به حرف های آنها نمی دهند.وقتی چیزی با منافع ملی آنها گره بخورد با هیچ کس برای حفظ وحراست از آن تعارف ندارند. مردم حرف آخر را روز جمعه 7اسفند ماه با حضورپرشوروحداکثری در پای صندوق های رأی خواهند زد. انشاءالله
  • بدرالدین IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    بابا بذارین یک کم خوش خیالی کنند و تو توهم پایین کشیدن رهبری از قدرت باشند والله والله اگه کار به جاهای باریک بکشه اولین کسانی که باید با حضور خود ملت دنبال سوراخ موش باشند همین قوم به اصطلاح میانه رو و اصلاح طلب هستند خواهیم دید آینده چه کسانی را به ذلت خواهد کشاند.قدس آنلاین مرد باش و این مطلب را منتشر کن .
  • جاوید IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    یعنی نمیدونید چرا تغییر کردن؟؟؟؟؟قبلا طرفداران کمی داشتن بخاطر همین میگفتن انتخابات تحریم ولی الان با تخریبهای گسترده علیه دولت قبل ،شورای نگهبان ، قوه قضائیه و خبرگان با کمک برخی خواصِ گرفتار دنیا و با کمک فضاهای فاسد مجازی تونستن خیلی از جوانان ساده لوح رو فریب بدن !!!!!بخاطر همینه که میگن بیایید به گروه فلان خواص رأی بدید تا با غرب و آمریکا محشور بشید!!!!!!!!