قدس آنلاین- یزد: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : برای صیانت از منابع طبیعی باید اقدام های پیشگیرانه مد نظر و در دستور کار مسئولان امر باشد

اقدام های پیشگیرانه در جهت صیانت از منابع طبیعی در دستور کار قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،محمدرضا حبیبی در جلسه با محیط بانان و ضابطان قضایی منابع طبیعی و مسئولان ذیربط حفظ و صیانت از منابع طبیعی از پیشگیری از تعدی و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی به عنوان یک عنصر مهم یاد کرد و اظهار داشت : برخورد با متجاوزان و متعدیان به منابع ملی همواره در دستور کار بوده است اما آنچه باید به آن پرداخت ، بحث پیشگیری است که بسیار کم هزینه تر و اثر گذارتر است.

وی بر استفاده از مجازات های بازدارنده در زمینه تعدی به منابع طبیعی تأکید کرد و افزود : چارچوب برخورد با متجاوزان در قوانین مشخص است و ضابطان قضایی هم حق برخورد با متجاوزان را دارند و هم مکلف به این امر هستند چراکه تجاوز به منابع طبیعی جرم مشهود است و نیاز به دستور مقام قضایی ندارد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد از حمایت قاطع دستگاه قضایی در برخورد با متعدیان به منابع طبیعی خبر داد و تصریح کرد : امروز آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی که گریبانگبر شهرهای بزرگ و کلانشهرهاست بر کسی پوشیده نیست و اگر ما بخواهیم بر اینگونه مشکلات فائق بیاییم یکی از رهکار های مهم حفظ و احیای منابع طبیعی است.

وی از اجرای طرح کمربند سبز اطراف شهر یزد به عنوان یک کار ماندگار و ارزشمند یاد کرد و گفت : طرح بسیار خوبی که با کمترین مصرف آب برای اطراف شهر در حال اجرا است گام بلندی در جهت حفظ محیط زیست محسوب می گردد.

این مقام قضایی خاطرنشان ساخت : هرگز نباید اجازه داد عده ای فرصت طلب به جهت مطامع مادی خود کوچکترین آسیبی به منابع طبیعی که یک ثروت ملی است وارد نمایند.

وی تصریح  کرد : البته باید حق افراد نیز در این مسئله در نظر گرفته شود و اگر کسی با سند و مدرک متقن ثابت کرد که جایی را مالک بوده و امروز در پی احیاء آن است مورد حمایت قرار گیرد.

حبیبی یادآور شد : حقوق خصوصی نیز به اندازه حقوق عمومی محترم است و اگر کسی به اندازه حتی یک متر نسبت به جایی صاحب حق است باید نسبت به آن حساس بود و حقّ او را از اراضی دولتی مستثنی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.