رئیس سازمان امور عشایر گفت: بر‌اساس آخرین سرشماری انجام شده، عشایر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

 یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور را عشایر تشکیل می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، کرم‌علی قندالی عصر امروز در جلسه شورای عشایر استان اردبیل اظهار داشت: عملیات ساماندهی عشایر در تمامی استان‌های کشور دارای ردیف بودجه ملی است که برخی از پروژه‌های استان اردبیل در زمینه عشایر مانند طرح آب‌رسانی فتحعلی دارای بودجه ملی بوده و امسال حدود 2 میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای پروژه‌های استان اردبیل در رابطه با عشایر تخصیص یافته است.

وی گفت: خوشبختانه اردبیل در صندوق توسعه عشایر شاخص‌های مناسبی دارد و برخی طرح‌های آب‌رسانی سیار در استان اردبیل برای عشایر انجام می‌شود که تکمیل آن‌ها نیاز به اعتبارات دولتی دارد و امیدواریم که دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این زمینه‌ها و سایر حوزه‌های ساماندهی امور عشایر به این بخش کمک کنند.

رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به اینکه براساس آخرین سرشماری یک میلیون و 200 هزار نفر از جعیت کشور را عشایر تشکیل می‌دهند، افزود: تدوین طرح ویژه ارتقای سطح سواد، دانش و مهارت عشایر در شورای عالی عشایر کشور تصمیم‌گیری شد که خوشبختانه این طرح در حال حاضر تهیه شده و سال آینده در شورای عشایر کشور به تصویب می‌رسد.

قندالی تصریح کرد: در قالب طرح حمایت از تشکل‌های عشایری دولت 80میلیارد تومان اعتبار مصوب کرده است که در حال حاضر حدود 54میلیارد تومان به صندوق توسعه عشایر کشور واریز شده و علاوه بر این، 100میلیارد تومان اعتبار به منظور پرداخت وام به عشایر با سود 4 درصد توانستیم اخذ کنیم.

وی بیان کرد: عشایر ایران در 8500نقطه کشور مستقر هستند که نقش بسیار حائز اهمیتی در دفاع از مرزهای کشور دارند و باید برای رفع مشکلات این عشایر یک اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.