معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور خواستار افزایش اعتبارات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شد.

اعتبارات کانون‌های مساجد افزایش پیداکند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمدرضا جعفری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس ستادعالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در محل تالار قدس برگزار شد، اظهار داشت: بهترین مکان برای خداشناسی را مسجد  است.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی‌ کانون های فرهنگی مساجد کشور نگاه مسئولان کشور به مسجد را نگاهی مقطعی و تک بعدی دانست و افزود: مساجد به توجه بیشتری از سوی مسئولان نیازمند است.
جعفری با بیان اینکه احیا کارکردهای اصلی مساجد از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است،گفت:در همین راستا وظیفه اعضا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گسترش معنویت مساجد است چرا که بخشی از آسیب‌های اجتماعی که دامن‌گیر مردم شده  به دلیل فاصله گرفتن از معیارها و فعالیت‌های اصلی دین و مسجد است.
وی با بیان اینکه مساجد نباید به حل مشکلات پیش پا افتاده محدود شوند بیان کرد: تغییر نگرش در متولیان مسجدی از وظایف کانون‌های مساجد است چرا که  این حق عامه مردم است که بدانند امن‌ترین مکان برای تربیت فرزندانشان مسجد است و تا زمانی که مسجد مرجع مردم نباشد وجود انحرافات اجتماعی در جامعه امری بدیهی خواهد بود.
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور با اشاره به اینکه بودجه کانون‌ها مساجد کافی نیست، خاطر نشان کرد: مسئولان نظام باید ادای دین بیشتری نسبت به مساجد کنند.
جعفری با بیان اینکه همه برنامه‌های غرب در این راستا تحریف کارکرد مسجد و گرفتن اسلام از مسلمانان است، بیان کرد: تمدن غربی مسیر هدایت انسان را براساس هدایت خود مین گذاری معنوی کرده است بنابراین رسالت اهالی مسجد شناساندن این خطرات در مسیر هدایت به عموم مردم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.