قدس آنلاین- تبریز: مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، با اشاره به فعالیت ۱۰ کانون فناوری در استان، گفت: کانون‌های فناوری استان به دنبال منفعت عمومی هستند.

کانون‌های فناوری به دنبال منفعت عمومی هستند/ تشکیل ۱۰ کانون در آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی جهانگیری در نشست هیئت مدیره  شهرک برق و الکترونیک، با اشاره به مسکوت شدن مباحث فناوری در دولت گذشته اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به جد پیگیر مباحث فناوری است و این دولت تلاش می‌کند تا این فعالیت‌ها جنبه عملیاتی به خود بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی توسط شورای عالی عتف در حال حاضر 10 کانون شامل کانون توسعه فناوری چرم، کانون توسعه فناوری دانشگاه شهید مدنی، کانون توسعه فناوری دانشگاه تبریز، کانون توسعه فناوری دانشگاه  صنعتی سهند، کانون توسعه فناوری شهرک تبریز4، کانون توسعه فناوری شهرک فناوری قطعات خودرو، کانون توسعه فناوری پارک فناوری، کانون توسعه فناوری برق ،الکترونیک و لوازم خانگی، کانون توسعه فناوری منطقه ویژه اقتصادی سهلال و کانون توسعه فناوری مجتمع ربع رشیدی در سطح استان فعال است.

نماینده تام الاختیار استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری، کانون  توسعه فناوری برق، الکترونیک و لوازم خانگی را یکی از فعال‌ترین کانون‌های فناوری استان عنوان کرد و گفت: در این کانون شاهد توانمندی بالای بخش خصوصی و ارتباط تنگاتنگ بخش‌های علمی و صنعتی هستیم و ما نیز تلاش خواهیم کرد تا همراه این کانون باشیم.

وی ادامه داد: شاهد هستیم که در برخی از بخش‌های صنعتی استان تعداد واحدهای فعال زیاد است اما این واحدها نتوانسته‌اند از فناوری‌های روز و دانش فنی بهره کافی را ببرند.

جهانگیری، شبکه‌سازی را یکی از اهداف عمده تشکیل کانون‌های توسعه فناوری عنوان کرد و گفت: بارها متذکر شده‌ایم که دولت قرار نیست در موضوعات فناورانه شهرک و کارخانه ایجاد کند بلکه نقش هماهنگی و تسهیل‌گری را بر عهده دارد.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، بر ضرورت همکاری بین کانون‌ها تاکید کرد و افزود: در وضعیت فعلی باید همه تلاش کنیم تا تشکیل جلسات و برگزاری نشست‌های تخصصی منجر به نتیجه و برون داد عینی شود چرا که در غیر این صورت موفقیتی حاصل نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.