وزیر هواپیمایی مصر سلامت همه مسافران هواپیمای ربوده شده را تبریک گفت.

پایان حادثه هواپیماربایی در قبرس/ هواپیماربا تسلیم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، هواپیماربایی در خطوط هوایی مصر با تسلیم شدن عامل حادثه پایان یافت. رسانه های قبرس اعلام کردند هواپیماربا با دستان بالا از هواپیما خارج شد.
وزارت امور خارجه قبرس نیز این خبر را تأیید کرد. بر اساس اعلام این وزارتخانه، عامل ربودن هواپیمای مسافربری مصری پس از تسلیم شدن بازداشت کرد.
دولت مصر اعلام کرده بود عامل هواپیماربایی پیش از تسلیم خواستار دیدار با یکی از مسئولان اتحادیه اروپا و سفر به کشور ثالث شده بود. دولت مصر تأکید کرد از «سیف الدین مصطفی،» عامل ربودن این هواپیمای مسافربری، در «لارناکا» بازجویی خواهد کرد.
شبکه تلویزیونی المصریه نیز گزارش داد: «شریف فتحی،» وزیر هواپیمایی مصر، سلامت همه مسافران هواپیمای ربوده شده را تبریک گفت. فتحی گفت: «بلافاصله پس از باز شدن حریم هوایی قبرس، مصری های مسافر این هواپیما به کشور بازگردانده خواهند شد. عامل هواپیماربایی بازداشت شد. ما درباره واقعی بودن کمربند انفجاری عامل هواپیماربایی تردید داشتیم؛ اما برای حفظ سلامت مسافران این تهدید را جدی محسوب کردیم.» وی همچنین علت تعویق پرواز هواپیما از قاهره به نیویورک را مشکل فنی اعلام کرد.
همچنین بنابر اعلام این شبکه، «حسام القاویش،» سخنگوی دولت مصر، از دکتر «ابراهیم سماحه» که به اشتباه به عنوان عامل ربودن هواپیمای مسافربری مصر اعلام شده بود، عذرخواهی کرد. ابراهیم سماحه یکی از مسافران این هواپیما و استاد دانشگاه اسکندریه است که تابعیت آمریکایی دارد.
پلیس قبرس اعلام کرد هیچ بمبی در هواپیمای ربوده شده و یا همراه رباینده وجود نداشته است. بنابر اعلام وزارت هواپیمایی کشور مصر، کمربند انفجاری هواپیماربا ساختگی بوده است.
تلویزیون دولتی مصر تصاویری را از زمان بازجویی از سیف الدین مصطفی محمد امام که تبعه مصر است در فرودگاه برج العرب اسکندریه پخش کرد. این شبکه همچنین عکسی از مدارک شناسایی وی را منتشر کرد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.