یکی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین با اشاره به اینکه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از خط قرمزها عبور کرده است، استعفای وی را خواستار شد.

جبهه خلق استعفای محمود عباس را خواستار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، رباح مهنا گفت که محمود عباس از تمامی خط قرمزها بویژه تصمیم شورای مرکزی درباره توقف همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی، عبور کرده است.

وی افزود: بنا به 4 دلیل از محمود عباس می خواهم که استعفا دهد که مهم ترین آن نادیده گرفتن تصمیم شورای مرکزی به عنوان عالی ترین نهاد سازمان آزادی بخش فلسطین در خصوص توقف همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی است.

مهنا تصریح کرد که عباس از طریق اظهارات پی در پی درباره استمرار روابط با رژیم اشغالگر و تقویت این روابط در سایه انتفاضه قدس، احساسات ملت فلسطین را تحریک می کند.

وی اشاره کرد که عرض تسلیت عباس به یکی از افسران ارتش رژیم صهیونیستی که در شهر یافا هدف عملیات فردی فلسطینیان قرار گرفته بود، یکی از دلایل اصلی درخواست از عباس برای استعفاست و علاوه بر آن استمرار هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی است.

مهنا تصریح کرد که عباس نماینده همه ملت فلسطین است و بایستی نظرات همه فرزندان ملت فلسطین را در نظر بگیرد نه اینکه در تصمیماتش از خطوط قرمز عبور کند.

عباس چند روز پیش طی سخنانی بر استمرار هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر و مخالفت با عملیات های فلسطینیان علیه اهداف رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود.

جهاد اسلامی: تخریب خانه ها هرگز اراده ما را نخواهد شکست

شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز دوشنبه اعلام کرد که پاسخ به اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر تخریب خانه 3 شهید فلسطینی در قباطیه بسیار سریع خواهد بود.

وی اظهار داشت که تخریب خانه ها هرگز اراده ملت ما را نخواهد شکست و همه می دانند که رژیم اشغالگر اردوگاه جنین را تخریب کرد اما این اردوگاه و ساکنان آن هرگز پرچم سفید را بالا نبردند.

بولدوزرهای نظامی رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه بامداد امروز دوشنبه خانه 3 شهید فلسطینی در شهرک قباطیه واقع در نزدیکی جنین در شمال کرانه باختری را تخریب کردند.

این 3 فلسطینی به دنبال اجرای عملیات علیه صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.
در همین رابطه «احمد کمیل» شهردار قباطیه گفت که یک گروه از نظامیان رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه بامداد امروز دوشنبه به این شهرک یورش آورده و شروع به تخریب خانه های 3 شهید اعم از احمد زکارنه، احمد ابوالرب و محمد کمیل کردند.

وی افزود که صهیونیست ها منزل ابوالرب را به طور کامل و دیوارهای منزل کمیل و زکارنه را تخریب کردند.
بر اساس این گزارش، درگیری های خشونت آمیزی نیز بین ساکنان این شهرک و نیروهای اسرائیلی به وقوع پیوست و جوانان فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست سنگ و بطری پرتاب می کردند و نظامیان صهیونیست نیز به سمت آنها گلوله جنگی، پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک می کردند.

این 3 جوان فلسطینی در فوریه گذشته عملیاتی را علیه اهداف اسرائیلی در قدس شرقی انجام داده بودند.
از آغاز انتفاضه قدس در ماه اکتبر گذشته تاکنون، 209 فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند. این در حالی است که در ماه مارس گذشته بیش از 30 عملیات مقاومتی به وقوع پیوست و طی آن یک صهیونیست به هلاکت رسیده و 48 نفر دیگر زخمی شدند.

حماس: دستور عباس مبنی بر تشکیل دادگاه عالی قانون اساسی اقدامی غیرقانونی است

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" با دستور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر تشکیل نخستین دادگاه عالی قانون اساسی در فلسطین مخالفت کرد.

این جنبش با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این دستور اقدامی غیر قانونی و تصویرگر حالت خودکامگی و نادیده انگاشت مشارکت ملی است.

در این بیانیه آمده است که تداوم حضور محمود عباس در مسند ریاست تشکیلات رام الله با توافق صورت گرفت، لذا هرگونه اقدامی نظیر تشکیل دادگاه عالی قانون اساسی باید تا زمان برگزاری انتخابات با توافق صورت گیرد، جدای از آن بخش اعظم اعضای این دادگاه وابسته به جنبش فتح هستند که این اقدام این دادگاه را به دادگاه حزبی مبدل می سازد که اقدامی غیرقانونی است.

حماس همچنین ضمن محکوم کردن اظهارات خصمانه عباس علیه انتفاضه قدس تاکید کرد که این اظهارات ضمن اینکه به مصالح ملی لطمه می زند، به دشمن صهیونیستی این بهانه را می دهد تا به جنایاتش علیه ملت فلسطین ادامه دهد.

رئیس تشکیلات خودگردان دیروز یکشنبه دستور تشکیل نخستین دادگاه عالی قانون اساسی در فلسطین را صادر کرد.
حسن عوری مشاور حقوقی محمود عباس خاطر نشان کرد که تصمیم تشکیل این دادگاه یک دستاورد ملی برای حمایت از قانون اساسی و دیگر قوانین فلسطین است و دادگاه مذکور مسئولیت نظارت بر مطابقت قوانین و لوایح و مقررات مصوب با قانون اساسی را بر عهده خواهد داشت و همچنین مسئول تفسیر متون قانون اساسی و قوانین مصوب و نیز صدور حکم در مسائل مورد اختلاف میان نهادهای دولتی به شمار می رود.

عوری اظهار داشت که دادگاه عالی قانون اساسی متشکل از قضات دادگاه عالی، شخصیت های دانشگاهی، کارشناسان قانون اساسی و وکلا است و در راستای کاهش مسئولیت دیوان عالی فلسطین فعالیت خواهد کرد.

این دادگاه متشکل از: محمد عبد الغنی احمد حاج قاسم، رئیس دادگاه، اسعد بطرس سعید مبارک، معاون وی، عبد الرحمن عبد الحمید ابو نصر، فتحی عبد النبی عبد الله وحیدی، فتحی حموده ابو سرور، حاتم عباس محمد صلاح الدین، رفیق عیسی ابراهیم ابو عیاش، عدنان مطلق محمود ابو لیلی و فواز تیسیر فواد صایمه به عنوان اعضای آن است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعتراف کرد که ماموران سرویس های امنیتی این تشکیلات به جوانان فلسطینی اجازه حمل سلاح سرد را نمی دهند.

محمود عباس در مصاحبه با کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که عملیات های انفرادی فلسطینیان علیه صهیونیست ها اقدامی نابخردانه است.

وی یادآور شد:« بارها گفته ایم که باید عملیات های انفرادی فلسطینیان علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری و قدس متوقف گردد.»

وی همچنین اذعان کرد که ماموران امنیتی تشکیلات رام الله به مدارس کرانه باختری حمله می کنند و دانش آموزان را تفتیش می کنند و سلاح های سرد را از آنان می گیرند.

وی با بیان اینکه تشکیلات رام الله در آستانه فروپاشی است، از اسرائیل خواست تا مسئولیت امنیتی مناطق فلسطینی را به این تشکیلات واگذار کند.

شهادت 45 کودک فلسطینی طی 6 ماه گذشته

جنبش جهانی دفاع از کودکان و شبکه فلسطینی حقوق کودک در بیانیه ای اعلام کردند که نیروهای اشغالگر از ابتدای اکتبر گذشته تا کنون 45 کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و همچنان پیکرهای دو کودک به نام های حسن مناصره و معتز عویسات را گروگان گرفته است و گذشته از آن بیش از 400 کودک نیز در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

اعلام آمادگی ریولین برای دیدار با عباس

«رؤوین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی از آمادگی خود برای دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.
وی گفت که اگر سخنان محمود عباس درباره مخالفت با آنچه تروریسم خواند، جدی باشد و آنگونه که عباس گفته است خواهان احیای مذاکرات باشد، برای دیدار با وی آمادگی دارم.

حماس: مقاومت تنها راه آزاد سازی اسرای فلسطینی است

یک رهبر جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که مقاومت تنها راه آزاد سازی اسرای فلسطینی از زندان های صهیونیستی است.

اسماعیل رضوان امروز دوشنبه در همایشی که حماس آن را به منظور همبستگی با اسرای فلسطینی در مقابل دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در غزه ترتیب داده بود، گفت:« به زودی روزی فرا خواهد رسید که آزادی تمامی اسرای فلسطینی از زندان های صهیونیستی را جشن خواهیم گرفت، ما به مقاومت و حمایت ملت فلسطین از آن اطمینان داریم.»

وی یادآور شد:«ما مطمئن هستیم که مقاومت قادر به تحقق این مهم است، پیام اخیر گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس به دشمن صهیونیستی کاملا روشن و شفاف است و آن اینکه ما از توانمندی و امکانات لازم برای آزاد سازی اسرای فلسطینی برخورداریم.»

این مقام بلند پایه حماس به تمامی اسرای فلسطینی به خاطر صبر و پایداری و جانفشانی شان سلام و درود نثار کرد.
رضوان خطاب به اسرای فلسطینی گفت:« تا زمانی که از زندان های اسرائیلی آزاد نشده اید هرگز آرام و قرار نخواهیم داشت.»
وی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا به همکاری امنیتی خود با دشمن صهیونیستی پایان بخشد و از گزینه مقاومت و انتفاضه قدس حمایت کند و در جهت آزادی اسرای فلسطینی گام بردارد.

رضوان از فرزندان ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی خواست تا به فعالیت های مبارزاتی و انتفاضه خود تا زمان تحقق اهدافش شدت بخشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.